Teju puse Latvijas iedzīvotāju izvēlas ceļojumus organizēt pašu spēkiem, ja vien tas nav saistīts ar kādu tālu un eksotisku zemi, par kuras īpatnībām ir redzēts vien filmās, lasīts internetā vai dzirdēts no draugiem, izriet no ceļojumu firma GoodDay Travel aptaujas.

Jautājot, vai ceļotāji izmanto tūrisma pakalpojumus, 45% atbildēja noraidoši, ja vien runa nav par eksotiskajām un tālajām zemēm.

Pētījums liecina, ka Latvijas iedzīvotāji savus ceļojumus uz tālajām zemēm plāno laicīgi – 42% plāno vismaz divus, trīs mēnešus iepriekš, bet 22% pat 6 mēnešus pirms došanās ceļojumā. Vērojams, ka finansiālais stāvoklis pamazām stabilizējas, taču vairums cilvēku neplāno ilgstoši ceļot, visoptimālākais laiks prombūtnei nosaukts 7 – 10 dienas (42% respondentu).

Taču individuālās sarunās par tālo Austrumu zemēm atklājas, ka būtībā latvieši vēlētos doties trīs un četru nedēļu ilgā ceļojumā un vēlams pat uz divām valstīm vienlaicīgi, piemēram, Nepālu un Tibetu, sacīja SIA GoodDay Travel valdes priekšsēdētāja Ieva Kaņepe.

Trešā daļa respondentu ieplānojuši ceļot divas reizes gadā, uz vienu ceļojumu atvēlot līdzekļus 500 līdz 1000 latu apmērā uz vienu cilvēku, savukārt 8% – līdz 2000 latu. Tajā pašā laikā anketēšanā iegūtie dati uzrāda, ka puse respondentu nebūtu gatavi piemaksāt 50 latus par aviobiļeti, lai lidojuma laiks būtu īsāks.

Japānu un Taizemi kā atvaļinājuma vietu izvēlētos piektā daļa respondentu, 17% aptaujāto izteica vēlmi paceļot pa Indiju un Tibetu, savukārt 15% – pa Nepālu. Izvēli aptaujātie pamato ar vēlmi baudīt dabu, iepazīt kultūru un arhitektūru, izzināt Austrumu garīgās vērtības un izmēģinātu ajūrvēdas procedūras. Gandrīz puse respondentu piekrīt apgalvojumam, ka ceļojumi ir vajadzīgi sevis sakārtošanai, jaunu atziņu iegūšanai, 33 % – ceļojumam jābūt daudzveidīgam.

Puse respondentu atbildēja, ka šobrīd tūrisma firmu piedāvājums nav nedz vienveidīgs, nedz garlaicīgs – katrs savai gaumei un finansiālajām iespējām var atrast piemērotāko ceļojumu. 72% aptaujāto izmanto elektroniskās ēras priekšrocību uzzināt par ceļojumiem ar interneta starpniecību gan tūrfirmu mājas lapās, gan dažādās sociālajās vietnēs.

GoodDay Travel pētījumā veikta 392 cilvēku anketēšana, respondentu vecums 20 – 60g.

GoodDay Travel ir dibināts 2010.gadā un fokusējas uz tālo Austrumu zemēm.