A/s Liepājas metalurgs teritorijā darbu sākusi SIA Šlokenbeka pārvietojamā asfalta rūpnīca, kurā asfalta masas ražošanai izmanto granulētus metalurģiskos sārņus.
Abu uzņēmumu sadarbības rezultātā saražotais produkts domāts Liepājas maģistrālā ievadceļa - Brīvības ielas atjaunošanai. Pirmo divu eksperimentālo ceļa posmu ekspluatācija apliecina, ka no sārņu šķembām ražotā asfalta kvalitāte divos svarīgākajos parametros ir teicama, raksta a/s Liepājas metalurgs izdevums Tērauds LM. Pirmkārt, automašīnu riteņu saķere ar ceļa klājumu ir laba, otrkārt, sārņu asfalts ir izturīgs pret vertikālo deformāciju - smagsvara automašīnas uz ceļa tikpat kā neatstāj rises, klāsta Liepājas metalurga mārketinga daļas vadītājs Aleksejs Vorobjovs. Rūpnīcas jauda ir līdz 160 t asfalta masas stundā, pašreiz tā ražo vidēji 130 t/h. Saražoto jauno asfalta masu, pirms to klāj uz ceļa, SIA Šlokenbeka pārbauda arī pārvietojamajā laboratorijā, kas pašreiz arī atrodas Liepājā.
Db.lv jau rakstījis, ka metalurģiskos sārņus a/s Liepājas metalurgs sāka pārstrādāt 2004. gadā, ieguldot ražotnes izveidē pusmiljonu latu. Patlaban izejmateriālu ceļu būvei ražo a/s Liepājas metalurgs meitasuzņēmums SIA Rūķis LM.
