Milzīgās investīcijas VAS Latvijas dzelzceļš varētu mēģināt atgūt, paaugstinot tarifus kravu pārvadājumiem.

Šādas aizdomas Latvijas Tranzītbiznesa asociācijas vārdā izteica Ventspils mērs Aivars Lembergs vizītes laikā Liepājā. Dzelzceļa tarifu politika bija viens no tematiem, ko Ventspils pašvaldības delegācija Liepājā apsprieda ar Liepājas pašvaldību un ostas vadību. Gan Liepājas, gan Ventspils amatpersonas un ostas uzņēmēji nolēmuši nepieļaut, ka dzelzceļa tarifus Latvijā nosaka par kilometru, bet gan panākt, ka ievieš vienotu dzelzceļa infrastruktūras maksu par katru vilciena sastāvu. Šādas maksas ieviešana visizdevīgākā būtu Liepājai, jo tranzīta pārvadājumiem pa dzelzceļu ceļš līdz Liepājai iznāk garākais, gandrīz tikpat izdevīgi Ventspilij, bet mazāk izdevīgi - Rīgai, atzina A. Lembergs. Tomēr šāda tarifu politika radītu vienādus konkurences nosacījumus visām Latvijas ostām, kas būtu pareizi, ņemot vērā, ka dzelzceļa infrastruktūra ir valsts īpašums, uzskata reģionālo ostu vadība. Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonu Ls vērts iepirkums plus vēl, iespējams, serviss teju pusmiljarda Ls vērtībā — tāda ir cena konkursam par jaunu pasažieru vilcienu piegādi Latvijai. Paralēli VAS Latvijas dzelzceļš realizē arī vairākus vērienīgus infrastruktūras uzlabošanas projektus.