Carguru iekāpj nākamajā līmenī

Auto
2019. gada 9. septembris 08:01

Koplietošanas platformas Carguru autoparks divos gados izaudzis no 12 līdz 160 mašīnām.

Pakalpojums tiek izmantots vidēji no 800 līdz 1000 reižu dienā, caurmērā viena brauciena ilgums ir 60–80 minūšu. Līdz šim kopējais braucienu skaits ir pārsniedzis 400 tūkstošu. «Pirms diviem gadiem sāku ar 12 mašīnām, pakāpeniski izaugām līdz 50. Tagad ir 160, psiholoģiski esmu gatavs brīdim, kad būs 300. Vairs nav neziņas par to, kā būs, kad ir salīdzinoši liels autoparks. Protams, pasaules TOP kompānijām tas ir daudz lielāks, piemēram, Yandex Drive Krievijā ir 12 tūkstoši mašīnu,» stāsta Vladimirs Reskājs, Carguru (SIA Slyfox) vadītājs. Ja Carguru tīklā būtu daudz vairāk mašīnu, pakalpojums būtu ērtāks un pieejamāks. Vladimirs arī iepriekš ir izteicies, ka koplietošanas pakalpojums labi strādās tad, kad līdz nomas mašīnai jāiet piecas minūtes un arī braucienu varēs beigt piecu minūšu attālumā no galamērķa.

Vasarā Carguru veica pāreju uz jaunu IT sistēmu. «Uz risinājuma pamata, kas bija izstrādāts pašā sākumā, vairs nebija iespējams attīstīties. Tas bija veidots ar tā brīža izpratni par produktu un tirgu. Protams, jau tad bija doma, ka augsim un attīstīsimies, bet programmatūras izstrādes procesā nebija izmantoti paši veiksmīgākie risinājumi. Tas sāka ierobežot mūsu attīstību,» stāsta Vladimirs. Vaicāts, ko nevarēja izdarīt ar veco un ko varēs ar jauno sistēmu, viņš teic, ka tās ir divas dažādas lietas – kā diena un nakts, kā Nokia podziņtelefons un jaunais iPhone. Lai gan lietotāji redz tikai jaunu mobilo lietotni ar citu dizainu, tam pamatā ir daudz sarežģītākas izmaiņas.

Vladimirs apstiprina, ka pāreja bijusi «sāpīga». Sākotnējais plāns bija to darīt maijā, tad jūnijā, beigās tas notika jūlijā. Daudzas lietas var saprast tikai tad, kad tās sāk strādāt realitātē, nevis testa vidē, tāpēc pilnvērtīgi jaunā sistēma sāka strādāt tikai pēc nedēļas. «Migrācijas procesā pieļāvām dažas kļūdas, kas izmaksāja negulētu nedēļu un sačakarētus nervus. Beigās likās, ka sabojāsim arī visu zīmolu, reputāciju un divus gadus veidoto labo tēlu. Sistēma nestrādāja divas pilnas dienas, visi bija neapmierināti,» viņš atzīst. Taču tagad sistēma strādā labi un lielu problēmu nav.

«Mūsu galvenais reklāmas kanāls ir lietotāji, kuri iesaka pakalpojumu citiem,» saka Vladimirs. Šobrīd uzņēmumam ir 25 tūkstoši privāto un teju tūkstotis korporatīvo klientu. Viņa skatījumā, tas apliecina, ka uzņēmums ir izveidojis sev labu reputāciju. Lielu izaugsmes iespēju viņš saskata tieši korporatīvo klientu laukā. Pašā sākumā vajadzēja daudz laika veltīt, lai iedrošinātu cilvēkus lietot svešu mašīnu. Šobrīd koplietošana kļuvusi par saprotamāku procedūru. Savā ziņā tas saistīts ar elektrisko skrej- riteņu koplietošanas platformu attīstību, kā arī ar to, ka koplietošana attīstās visā pasaulē.

Visu rakstu lasiet 9. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.