Sūtījumu pakalpojumu sniedzējs Omniva līdz 2025.gadam gatavs pilnībā aizstāt esošo dīzeļa dzinēju autoparku ar
elektroauto, tomēr sācis cita transportlīdzekļa testēšanu.
Pērnā gada nogalē piegādēm Rīgas centrā tas uzsāka pirmos
elektroauto testus ar Nissan E-NV200.
Neskatoties uz kopumā pozitīvo pieredzi, šī auto kravas telpas ierobežotā
ietilpība nebija piemērota, lai iekļautu to Omniva
pastāvīgajā autoparkā. Šogad, turpinot iesākto, Omniva aizvadījusi pirmo dienu kurjerpiegādēm, izmēģinot elektrisko
kravas mikroautobusu – VW eCrafter.
Omniva ilgtermiņa mērķis ir piegādes auto radīto izmešu
samazināšana un pāreja uz arvien ekoloģiskākiem risinājumiem gan autoparka, gan
pārējo ikdienas operāciju ietvaros. Lai iekļautu elektroauto Omniva
pamata autoparkā, būtu jāizpildās vairākiem būtiskiem nosacījumiem:
· pēc vienas uzlādes iespējams nobraukt vismaz 250 km;
· gan Rīgā, gan reģionos jābūt pieejamam pietiekoši plašam «supercharger»
uzlādes tīklam;
· pieejams valsts atbalsts elektroauto iegādei.
«Būtiskākais
faktors, kam nolēmām pievērst pastiprinātu uzmanību izmēģinot VW eCrafter, ir baterijas ietilpība un
maksimāli iespējamais nobraukto kilometru skaits vienas uzlādes ietvaros. Tādēļ
vakar, pirmo reizi ieliekot šo auto ikdienas operācijās Rīgas centra maršrutā,
auto no mūsu loģistikas centra izbrauca ar pilnu kravu un 70% uzlādētu
bateriju. Auto panelis izbraukšanas brīdī uzrādīja, ka pieejami 92 km, tomēr realitātē,
braucot ar pilnu kravu, kopumā šoferis varēja nobraukt vien 60 km un atgriezās
atpakaļ ar 7 km nobraukuma atlikumu,» stāsta Omniva Latvija vadītāja Beāte
Krauze-Čebotare, uzsverot,
ka vilšanos radījuši Centrā nepieejamie elektroauto uzlādes punkti.
«Esot
Centrā un saprotot, ka baterijas var nepietikt, lai atgrieztos, vadītājs
meklēja iespējamās auto uzlādes vietas. Diemžēl atklājās, ka publiski pieejamie uzlādes punkti lielākoties atrodas
pazemes stāvvietās, kur nav iespējams iebraukt ar kravas mikroautobusu augstuma
ierobežojumu dēļ. Savukārt CSDD uzlādes punkti neatrodas Centrā, bet privātie uzņēmumu
izveidotie uzlādes punkti ir aizņemti ar uzņēmumu personīgajiem auto, un sarunāt
kaut nelielu uzlādes brīdi būtu ļoti sarežģīti.»
Aizvadot
pirmo dienu ar VW eCrafter atsauksmes
no darbiniekiem kopumā bijušas ļoti pozitīvas – auto ir viegli vadāms un
šoferim ērts, arī kravas telpas ietilpība ir pietiekama, lai šo auto sekmīgi
izmantotu ikdienas preču piegādēs. Tomēr pirmās dienas testi vēl jo vairāk
apstiprinājuši Omniva pārliecību par
diviem kritiskajiem punktiem, lai varētu autoparkā pastāvīgi iekļaut
elektroauto – vismaz 250 km nobraucams attālums ar pilnu kravu līdz nākamajai
uzlādei un pietiekams un brīvi pieejams uzlādes punktu skaits.
SIA Omniva
Latvija dibināta 2012. gadā un nodrošina, sūtījumu loģistikas,
informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus.