Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Auto
2020. gada 26. februāris 13:12

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

20200226-1310-renault-clio-aizm-durvis-f

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Bez tam pie mums nodokļu politika pēc fakta nestimulē pirkt mazu, bet jaunu auto. Mums labpatīkas pirkt vecu, bet lielu auto. Līdz ar to mazs auto drīzāk ir uzņēmumu dienesta vāģis, bet privātajām vajadzībām tiek meklēts kaut kas lielāks vai vismaz ar paaugstinātu virsbūvi, piemēram, "Renault Captur" un tam līdzīgie krosoveri.

Tirgus līdera cienīgs pēcnācējs

Jaunais "Renault Clio" apliecina Eiropas tirgus līdera statusu. Izmērs, izskats un pildījums - viss šim auto ir vajadzīgā līmenī. Nelielai atkāpei jāmin, ka "Renault Clio" pēc pārdošanas apjomiem Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus.

Tas tikai lieku reizi atgādina "Renault Clio" vērtību. Jūtams, ka, neraugoties uz savu piederību budžeta klasei, tam ir augstvērtīgs aprīkojums, kas parasti ir atrodams augstāka līmeņa automašīnās. Jāuzteic savai klasei ļoti labi apdares materiāli, attiecīgi arī labs akustiskais komforts. 

20200226-1312-renault-clio-durvju-apsuvu

Multimediju centra vertikālajai "planšetei" beidzot ir cienīga izšķirtspēja, lai par to nesmietos kā par "Renault Megane", kam klienti pat bija atraduši attaisnojumu, sakot, ka "Megane" salonā vienmēr ir neliela migliņa, attiecīgi ekrāna attēls esot tik miglains un neskaidrs. 

"Renault Clio" šāda trūkuma nav ! Tam klāt nāk daudzsološs komforta un dažādu asistentu atbalsts, bet viens no "Clio" nenoliedzamiem trumpjiem ir tas, kā auto brauc. Šasija perfekti palīdz izmantot "Clio" uz ceļiem ar kvalitatīvu klājumu, bet, ja tāda nav, arī tad "Clio" balstiekārta neliks vilties. Auto lieliski sapratīsies arī ar grants seguma ceļiem. Izvērsta motorizācijas programma ar spēkstacijām no pieticīgiem 65 līdz 130 ZS. Tostarp arī rūpnieciski izgatavots LPG gāzes modelis.

"Dienas Biznesa" autoapskatnieka testa "Renault Clio" ar jauno 130 ZS benzīnmotoru un septiņpakāpju EDC automātu saprotas no pusvārda. Sinhrona un saprotama sadarbība dažādos režīmos un situācijās. Skaidrs, ka pamatsmagums šādas klases auto uz saviem pleciem ir jānes manuālajām pārnesumkārbām ar pieciem vai sešiem ātrumiem, bet, ja auto vajadzīgs privātajām vajadzībām un finanses to atļauj, tad 130 ZS benzīnmotors ar diviem pedāļiem salonā ir labākā izvēle. 

Jaunā "Renault Clio" cenu piedāvājums sākas no 11 510 eiro. Reāls auto, kas derēs ne tikai darbam, bet arī privātām vajadzībām izmaksā vismaz 15 tūkst. eiro, turpretim sulīgi nopakots "Clio" ar 130 ZS benzīnmotoru un EDC automātu - 17 430 eiro, kas ir gana godīgs skaitlis pret to, ko auto sniegs pretim savam topošajam īpašniekam.