Aldis Zelmenis, speciāli DB
Franču "Renault"
prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault
Clio" ir viens no
tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?
Jāsāk
ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo
jaunākās paaudzes "Clio"
ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.
Pēc būtības šodien jaunākā "Renault
Clio" apkārtmēri
atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas
nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav
daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi
bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt
mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu,
ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz
koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault
Clio" izmēram
līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan
priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši
bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu
trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka
līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē
vai divatā.
Bez tam pie mums nodokļu politika pēc fakta nestimulē
pirkt mazu, bet jaunu auto. Mums labpatīkas pirkt vecu, bet lielu
auto. Līdz ar to mazs auto drīzāk ir uzņēmumu dienesta vāģis,
bet privātajām vajadzībām tiek meklēts kaut kas lielāks vai
vismaz ar paaugstinātu virsbūvi, piemēram, "Renault
Captur" un tam līdzīgie krosoveri.
Tirgus
līdera cienīgs pēcnācējs
Jaunais "Renault Clio"
apliecina Eiropas tirgus līdera statusu. Izmērs, izskats un
pildījums - viss šim auto ir vajadzīgā līmenī. Nelielai atkāpei
jāmin, ka "Renault
Clio" pēc
pārdošanas apjomiem Eiropā jūtami apsteidz "VW
Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c.
šīs klases smagsvarus.
Tas tikai lieku reizi atgādina "Renault
Clio" vērtību.
Jūtams, ka, neraugoties uz savu piederību budžeta klasei, tam ir
augstvērtīgs aprīkojums, kas parasti ir atrodams augstāka līmeņa
automašīnās. Jāuzteic savai klasei ļoti labi apdares materiāli,
attiecīgi arī labs akustiskais komforts.

Multimediju centra
vertikālajai "planšetei" beidzot ir cienīga izšķirtspēja,
lai par to nesmietos kā par "Renault
Megane", kam klienti
pat bija atraduši attaisnojumu, sakot, ka "Megane"
salonā vienmēr ir neliela migliņa, attiecīgi ekrāna attēls esot
tik miglains un neskaidrs.
"Renault
Clio" šāda trūkuma nav ! Tam klāt nāk daudzsološs komforta un dažādu asistentu
atbalsts, bet viens no "Clio"
nenoliedzamiem trumpjiem ir tas, kā auto brauc. Šasija perfekti
palīdz izmantot "Clio"
uz ceļiem ar kvalitatīvu klājumu, bet, ja tāda nav, arī tad "Clio"
balstiekārta neliks vilties. Auto lieliski sapratīsies arī ar
grants seguma ceļiem. Izvērsta motorizācijas programma ar
spēkstacijām no pieticīgiem 65 līdz 130 ZS. Tostarp arī
rūpnieciski izgatavots LPG gāzes modelis.
"Dienas Biznesa"
autoapskatnieka testa "Renault
Clio" ar jauno 130
ZS benzīnmotoru un septiņpakāpju EDC automātu saprotas no
pusvārda. Sinhrona un saprotama sadarbība dažādos režīmos un
situācijās. Skaidrs, ka pamatsmagums šādas klases auto uz saviem
pleciem ir jānes manuālajām pārnesumkārbām ar pieciem vai sešiem
ātrumiem, bet, ja auto vajadzīgs privātajām vajadzībām un
finanses to atļauj, tad 130 ZS benzīnmotors ar diviem pedāļiem
salonā ir labākā izvēle.
Jaunā "Renault
Clio" cenu
piedāvājums sākas no 11 510 eiro. Reāls auto, kas derēs ne tikai
darbam, bet arī privātām vajadzībām izmaksā vismaz 15 tūkst.
eiro, turpretim sulīgi nopakots "Clio"
ar 130 ZS benzīnmotoru un EDC automātu - 17 430 eiro, kas ir gana
godīgs skaitlis pret to, ko auto sniegs pretim savam topošajam
īpašniekam.