Latvijas lidmašīnu ražotājs Tarragon šogad plāno eksportēt vismaz 10 lidmašīnas, bet nākotnē – vismaz 20, lai bizness būtu rentabls un sāktu nest peļņu.

Uzņēmums pavisam nesen pārcēlis ražotni no Ādažiem uz Rīgu. Tam ir ekonomisks pamatojums, jo iepriekš Ādažos uzņēmums telpas īrēja, bet šīs pieder uzņēmuma investoram Aivaram Lejietim. Iepriekš 4500 m2 plašajās telpās atradies zivju pārstrādes cehs, bet tagad tās pārveidotas, lai tur varētu ražot lidmašīnas. 

Uzņēmumam šis gads iesācies ar jaunu pasūtījumu izpildi, un šobrīd ražotnē top piecas lidmašīnas, kuru klienti ir no ASV, Vācijas un Itālijas. Iepriekš ik gadu pārdotas 4–6 lidmašīnas. Vienu lidmašīnu var saražot aptuveni trīs mēnešos, un vairākas lidmašīnas tiek ražotas paralēli. 

Vaicāts, kā uzņēmums jūt Covid-19 pandēmijas ietekmi, Tarragon pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: “Vienīgā problēma ir tāda, ka avio šovi, izstādes nenotiek, līdz ar to lidmašīnas ir grūti parādīt jaunai auditorijai. Esošie klienti un dīleri turpina pārdot, tur nekas nav mainījies, bet jaunus tirgus šajā brīdī mēs nevaram iekarot. Šobrīd no pārdošanas viedokļa esam nedaudz ierobežoti. No ražošanas viedokļa – materiālus mums piegādā tāpat, iespējams, ir neliela nobīde – nedēļa vai divas.” 

Latvijā ražotās Tarragon lidmašīnas ieraugāmas Latvijas, Itālijas, ASV, Spānijas, Meksikas, Lietuvas, Šveices, Beļģijas un Vācijas debesīs. 

Detaļas ražos paši 

Arvien biežāk pasaulē privātās lidmašīnas izmanto ne vien ceļošanai, bet arī ikdienā – kā gaisa taksometru lidojumiem uz darbu. Viss lidmašīnas korpuss tiek veidots no karbona, un tā detaļas pēc Tarragon rasējumiem un formām tiek ražotas Eiropā. Vēlāk uzņēmumam tiek atsūtīta kaudze ar karbona detaļām, kas ir kā liels Lego konstruktors, tās uzņēmums komplektē kopā. Rīgā, Mangaļsalā, tās tiek salīmētas, un arī visa ģeometrija tiek veidota ražotnē uz vietas.

Visu rakstu lasiet 12.janvāra žurnālā "Dienas Bizness"!

ABONĒJIETlasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!