«Jāsaprot, ka Latvijā labākajā gadījumā raža ir vienreiz gadā, bet Turcijā – trīsreiz gadā,» jautāts, ko atbild tiem, kuri brīnās, ka daļa Spilvas gurķu produktu ir ražoti Turcijā, sarunā ar laikrakstu Dienas Bizness akcentē SIA Orkla Confectionery & Snacks Latvija un SIA Orkla Foods Latvija valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons. 

«Jāsaprot, ka Latvijā labākajā gadījumā raža ir vienreiz gadā, bet Turcijā – trīsreiz gadā. Tajā pašā laikā Latvijas patērētājam garšo mazie gurķīši – trīs līdz sešus centimetrus gari. Neviens Latvijā nespēj izaudzēt tik daudz tieši tādu produktu, jo apjomi, ko mēs tirgojam, ir daudz lielāki. Tāpat – cik daudz varam izaudzēt papriku vai saldos piparus?» viņš jautā.

«Otrs ir specializācija. Lieli uzņēmumi specializējas tajā, ko prot vislabāk. Spilva ir Orkla mērču ekselences centrs, kas nozīmē, ka investējam lielas summas šajās tehnoloģijās un radām produktus, ko mūsu konkurenti reģionā nespēj. Visā investēt nav iespējams – tas nebūs rentabli, un bizness pazudīs. Ir jāsaprot, kas ir uzņēmuma spēcīgās kategorijas, un uz tām jākoncentrējas,» skaidro T. Didrihsons. Spilvas gurķu produkti tiek ražoti arī Latvijā un Igaunijā.

Viņš arī atzīst, ka ir produkti, kurus ārpus Latvijas nesaprot: «Skābenes tiešām nesaprot, mums bieži ir bijušas interesantas diskusijas ārvalstīs par to, kāpēc mēs Latvijā ēdam zāli. Čipsi gan ir visur.»

«Mūsu stratēģija ir būt līderim pārtikas preču ražošanā, un tam jānotiek kontekstā ar ilgtspējas jautājumiem. Tas ietver atbildīgi iegūtas izejvielas, uzmanības pievēršanu dabai, iepakojumam, darba videi u.c. aspektiem. Tas nozīmē, ka strādājam pie veselīgākiem produktiem. Būsim godīgi – kategorijas, kurās mēs strādājam, nav veselīgas pārtikas pamats. Taču kopumā ir labs jautājums: kas vispār ir veselīga pārtika? Taču mēs strādājam pie tā, lai šie produkti būtu veselīgāki – ar mazāku cukura un sāls daudzumu, bez garšas pastiprinātājiem utt. Piemēram, pērn tomātu mērcēs, kečupos un sinepēs samazinājām sāls saturu par 10% līdz 30%, bet šī mēneša jaunums ir tomātu mērce bez pievienota cukura. Visos Selgas produktos pakāpeniski atsakāmies no palmu eļļas, arī čipsu ražošanā pilnībā esam atteikušies no palmu eļļas. Esam radījuši čipsus ar samazinātu sāls saturu, samazinot tā daudzumu par 30%. Ražojam vegāniem draudzīgu majonēzi bez dzīvnieku izcelsmes produktiem. Vēl viens jaunums ir Everest funkcionālie ūdeņi,» stāsta T. Didrihsons.

Vaicāts, kā saprast apzīmējumu «funkcionālais ūdens», viņš paskaidro: «Tas ir ūdens, kam pievienoti dažādi vitamīni – magnijs, cinks utt. – aktīva dzīvesveida piekritējiem. Patērētāji kļūst aktīvāki, un šis ir produkts, ar ko aktīvas dzīves piekritējiem atveldzēties un uzņemt vitamīnus.»


Visu interviju lasiet 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!


Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.