Investējot 40 tūkstošus eiro kosmētiskajā remontā, pēc divu nedēļu darbības pārtraukuma durvis ver «Valtera Restorāns». 

Lai gan tieši tagad norit Rīgas Restorānu nedēļa, tas šefpavāru Valteru Zirdziņu nesatrauc, jo pats to novērtē kā sava veida akciju, kurā nepiedalās jau vairākus gadus.

«Valtera Restorāna», kas atrodas senā ēkā Vecrīgā, jauno interjeru veidojusi dizainere Anda Ozoliņa. Restaurētas mēbeles, atsegts trīsdesmito gadu flīžu grīdas segums, vietām ieklāts jauns. Lielas pārmaiņas paveiktas, pateicoties gaismas un skaņu speciālistu iesaistei. Jaunos gaismas ķermeņus no Francijas izvēlējusies dizainere A.Ozoliņa, savukārt daži izgatavoti vietējā galdniecībā.

Visas vasaras garumā šefpavārs Valters Zirdziņš sadarbojās ar fotogrāfu, kas iemūžināja gan maizes cepšanu no dabīga ierauga, gan noliktavas produktus, un tagad darbi lielformātā apskatāmi vakariņotājiem. V. Zirdziņš norāda, ka tās nav tikai «gleznas», bet stāsta par restorānā notiekošo.

Goda vietu pie sienas ieņēmis arī uzkodu dēlis, kas līdz šim ceļojis līdzi šefpavāram dažādos pasākumos, pat līdz Vācijai. 

Vienlaicīgi restorānā vakariņot varēs 40 viesi.

Atsakās no biznesa pusdienām

Pārmaiņas piedzīvojusi ne tikai restorāna vizuālā identitāte, tagad tas darbosies vien piecas dienas nedēļā, tikai vakariņu laikā.

«Restorānam ir seši ar pusi gadu, un ir pienācis tāds brīdis, kad jādomā, ko darīt tālāk. Man vairs nav 22 gadi, kad varu strādāt septiņas dienas nedēļā 14 stundas dienā,» iemeslus pārmaiņām paskaidro šefpavārs. «Mēs gribam būt kvalitatīvāki, ieturēt to pašu stilu, iznest Latvijas produktus gaismā, maksimāli daudz sadarboties ar vietējiem ražotajiem,» ideju paskaidro V. Zirdziņš.

Divu nedēļu ilgajā pārtraukumā tapusi jauna ēdienkarte, kuras izstrādē šefpavārs aicinājis piedalīties visus restorāna pavārus, tāpat gaismā cēlis arī pērno sezonu izmeklētos gardumus.

V.Zirdziņs uzsver, ka apmeklētājus nebūt necenšas pārsteigt ar ko jaunu. «Cilvēkiem ir jāatpūšas un jānomierinās,» viņš saka. Pārsteigt viņš viesus cenšas tikai ar kvalitāti.

Vakariņu piedāvājumā ietilps 8-10 kārtu ēdienkarte, ik pa laikam klāt nākot kādam īpašam sezonas viesim - gardumam.

Lielākais pluss, pārejot uz darba laiku piecas dienas nedēļā (sākot ar otrdienu līdz sestdienai), esot tas, ka tagad darbam komanda varēs pievērsties ar jauniem spēkiem un vienotību. «Ja restorāns ir atvērts visas dienas garumā, jāstrādā divās maiņās, mazāk laika paliek plānošanai un sapulcēm,» viņš stāsta.

Pusdienu piedāvājumu cilvēki vēlas ieraudzīt zemākā cenu kategorijā, taču zemākā cenu kategorijā nodrošināt tādu pašu kvalitāti kā vakariņu laikā «Valtera restorānam» nav iespējams. «Labas lietas nevar iedot par 3-5 eiro,» ir pārliecināts V. Zirdziņš.

Pēdējo gadu pusdienu piedāvājums «Valtera restorānā» jau pārsniedzis 14 eiro, kas, kā atzīst pats V. Zirdziņš, ikdienas apmeklētājam ir par dārgu. Tomēr pat šādā cenu kategorijā pusdienas lielu ienesumu biznesam nav devušas.

Atvēršanas laiks - 17:00 - izvēlēts apzināti, jo tad vēl iespējams uzņemt viesus, kas ierodas uz vēlajām vakariņā.

Virtuves darbinieku kodolu veido pieci cilvēki, kopā restorānā ik vakaru strādā 8-9 darbinieki, V. Zirdziņš tai skaitā.

Mūsu produkti - labākais

Kā Latvijas produkcijas vēstnesis V. Zirdziņš tomēr teic: «Man šķiet, ka nosaukums bioloģiskā saimniecība mūsdienās kļuvis par komerciālu terminu. Bieži vien saimniecībām, kuru saimniekus pazīstu un kas visu audzē dabiskā ceļā, nav naudas, lai sertificētos kā bioloģiski ražotāji.»

Šefpavārs uzsver, ka pie latvisko ēdienu pasniegšanas pieturas un pieturēsies, viss cits jau ir izmēģināts - mūsu produkti ir labākais, ko varam celt galdā. «Ja aizeju uz itāļu restorānu, sagaidu, ka tur gatavos pavārs no Itālijas, pretējā gadījumā neticu šim stāstam līdz galam. Mans uzdevums ir palīdzēt Latvijai,» akcentē V. Zirdziņš.

70% no Valtera restorāna apmeklētājiem veido ārzemnieki. Atrodoties Vecrīgā, tas pārsteigumu saimniekam nerada, taču viņš uzsver, ka galvenokārt ir pateicīgs, ka tie, kas ieradušies novērtē, arī pavāru sniegumu. «Pie mums nāk inteliģenti viesi. Viņi nebrīnās, ka mēs nepiedāvājam Coca-Cola, bet uzticas mums un pieņem, ko pasniegsim.»