Kafijas zīmola Paulig pirmsākumi meklējami 1876. gadā, kad savu pirmo uzņēmumu, kas nodarbojās arī ar kafijas tirdzniecību, Somijā dibināja Gustavs Pauligs. Latvijas tirgū zīmols Paulig ir pārstāvēts kopš 1994. gada.

Paulig grauzdē kafiju kopš 1904. gada. Pirms tam kafija tika pārdota tikai neapstrādātā veidā un to grauzdēja mājās. 

Patlaban Paulig rūpnīca Vuosāri, Helsinkos ir viena no lielākajām grauzdētavām Eiropā, un tajā atrodas arī Paulig Grupas galvenais birojs. Grauzdēšanas procesā tiek izmantota tikai biogāze. 

2010. gadā Paulig atvēra jaunu kafijas grauzdētavu Tveras reģionā Krievijā, kuras produkcija nonāk Krievijas un NVS tirgos. Latvijas tirgū gan nopērkama tikai Somijā saražotā produkcija. 

«Cilvēki Latvijā pamazām apgūst zināšanas par kafijas kultūru, meklē plašāku informāciju, taču esam vēl ļoti tālu no tā, lai uz kafijas paciņas, piemēram, norādītu konkrētā ražas gada skaitli, plantācijas valsti, jo pagaidām to novērtētu ļoti maz cilvēku. Runājot par vecumu - gan Latvijā, gan pasaulē ir tendence, ka kafiju sāk dzert aizvien agrākā vecumā,» viesojoties Paulig Vuosāri rūpnīcā, biznesa portālam db.lv stāstīja SIA Paulig Coffee Latvia valdes locekle Margarita Aļabjeva-Vaišļa. 

Paulig tirgus daļa Somijā ir 65%, Latvijā - 15%, bet Baltijā kopumā - 30%.

Runājot par Latvijas tirgu, M. Aļabjeva-Vaišļa teic, ka zīmolam lielākie panākumi ir tieši HoReCa segmentā, kur rādītāji trīs gadu laikā ir pieauguši par 60 procentiem: «Pasaules tendences rāda, ka kafijas baudīšanas paradumi sākas HoReCa vidē, tāpēc šim sektoram mēs veltām ļoti lielu uzmanību.» 

Latvijā šobrīd strauji aug kafijas grauzdētāju skaits. Taču, vadoties pēc VID datiem, to saražotais kafijas apjoms Latvijā veido salīdzinoši nelielu daļu no kafijas tirgus, teic M. Aļabjeva-Vaišļa. «Vietējo grauzdētavu skaits atstāj minimālu ietekmi uz mūsu darbu,» viņa norāda. Vienlaikus Paulig pārstāve piebilst, ka konkurence Latvijas tirgū ir ļoti izteikta, vērtējot gan pēc piedāvāto kafiju veidiem, gan kafijas zīmolu komunikācijas. 

Pārdotākais produkts Latvijas tirgū mazumtirdzniecībā ir maltā kafija Paulig Classic. Pētījums par Latvijas iedzīvotāju kafijas patēriņa paradumiem apstiprina, ka kafiju katru vai gandrīz katru rītu izvēlas aptuveni 81% iedzīvotāju. Joprojām viens no populārākajiem kafijas pagatavošanas veidiem ir maltas kafijas apliešana krūzē (In-cup).

Paulig zīmola stāsts lasāms raksta galerijā!