Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes “Hesburger” pārdošanas apjoms Latvijā 2021. gadā, salīdzinot ar 2020. gadu, pieaudzis par 8,55% un sasniedzis 33,1 miljonu eiro. 

Lai gan Covid-19 veselības krīze ir ieilgusi, uzņēmums ir atgriezies pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs, nākotnē plānojot jaunu restorānu atvēršanu un digitālo risinājumu ieviešanu.

“Mainīgās Covid-19 situācijas dēļ aizvadītais gads ir bijis izaicinājumiem bagāts. Taču mums ir liels gandarījums, ka esam spējuši atgriezties pie straujākas izaugsmes visās Baltijas valstīs. Sākotnēji nelielu trauksmi Latvijas biznesā radīja rudenī ieviestais “lokdauns”, taču tas bija pārāk īss periods, neatstājot būtisku ietekmi uz uzņēmuma finanšu rezultātiem. Kopumā veiksmīgos rezultātus pozitīvi ietekmējusi iedzīvotāju pirktspējas stabilizēšanās. Šogad turpinājām arī jaunu akcijas produktu ieviešanu, kas izraisīja lielu atsaucību klientu vidū, tā vienlaikus veicinot pārdošanas rezultātus. Tikmēr ieguldījumus esam veikuši restorānu renovācijā Ventspilī, Liepājā un Rīgā,” stāsta “Hesburger” mārketinga un starptautiskās attīstības direktore Ieva Salmela.

Būtisku pienesumu finanšu rezultātiem ir sniegusi arī iespēja veikt pasūtījumus ar dažādu kanālu, t.sk. digitālo risinājumu, starpniecību. Tāpēc pērn lielu popularitāti klientu vidū iemantoja gan “Hesburger” mobilā lietotne un “drive-in” opcija, gan pasūtījumu piegāde uz mājām, ko var veikt ar piegādes partneru starpniecību. 

Kopumā pārdošanas apjoms Baltijas valstīs pērn sasniedza 99,7 miljonus eiro, no tā lielāko daļu veidojot Lietuvas tirgum. Salīdzinot ar 2020. gadu, Lietuvā pārdošanas apjoms pieaudzis par 13,96% un sasniedzis vairāk nekā 36 miljonus eiro. Turpretim Igaunijā pārdošanas apjoms kāpis par 13,02%, sasniedzot vairāk nekā 30,5 miljonus eiro.

Turpinot attīstīt “Hesburger” tīklu, nākamajos gados visā Baltijā, arī Latvijā, paredzēts atvērt jaunus restorānus, kā arī turpināt digitālo pašapkalpošanās kasu ieviešanu: “Nākamo 10 gadu laikā Latvijā ietilptu vēl 15 - 20 “Hesburger” restorānu, teju visos nodrošinot “drive in” apkalpošanas iespēju. Prognozējams, ka nākotnē “drive in”  būs vēl svarīgāks un pieejamāks serviss nekā jebkad iepriekš, tomēr tas nekļūs par vienīgo vai dominējošo apkalpošanas veidu. Proti, klientiem būs vienlīdz svarīga visu pārdošanas kanālu pieejamība, ko arī nākotnē plānojam pilnvērtīgi nodrošināt,” saka I. Salmela. 

Šogad plānots turpināt arī pērn aizsākto restorānu digitālizāciju, uzstādot digitālās pašapkalpošanās kases. Pirmā valsts Baltijā, kurā digitālās pašapkalpošanās kases ieviestas aizvadītajā gadā, ir Igaunija. Turpina I. Salmela: “Mūsu ikgadējās iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka Latvijā un Lietuvā digitālo risinājumu popularitāte pasūtījumu veikšanai ātrās ēdināšanas restorānos ir augusi 1-3 procentpunktu robežās, salīdzinot ar 2020. gadu. To veicina vairāki faktori – piemēram, digitalizācija, kas aizvadītajos gados piedzīvojusi paātrinājumu. Tāpat, veicot pasūtījumus ātrās ēdināšanas restorānos, cilvēki sagaida, ka saņems savu maltīti ātri, sev ērtā veidā un laikā. Kā arī pandēmijas ierobežojumu ietekmē, daudzi vēlas samazināt uzturēšanās laiku cilvēkos. Pilnveidojot klientu pieredzi un servisu mūsu restorānos, šī gada nogalē plānojam sāk digitālo pašapkalpošanās kasu ieviešanu “Hesburger” restorānos visā Latvijā.”

Šobrīd Baltijā darbojas 154 "Hesburger" restorāni, no kuriem 57 atrodas Lietuvā, 49 - Latvijā un 48 - Igaunijā.