Covid-19 laikā uzplauka e-komercija un mainījās iepirkšanās paradumi – cilvēki iepirkās retāk, bet lielākā apjomā; vienlaikus ļaudis ir kļuvuši jutīgāki pret cenām. 

Tāpat palielinājās cilvēku plūsma lielāka izmēra veikalos, bet pircēji kļuva piesardzīgāki pret tēriņiem, kas attiecas uz sevis lutināšanu un premium precēm. 

Kopumā par situāciju nozarē SIA "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais ir noskaņots optimistiski, jo pārtikas mazumtirdzniecībā pieprasījums ir vienmēr. Nozarē daudz kas mainīsies līdz ar "Lidl" veikalu atvēršanu, bet viņš uzskata, ka katram tirgus spēlētājam ir savi klienti, turklāt cilvēku ienākumi un pirktspēja laika gaitā aug. 

Vairāk par situāciju mazumtirdzniecībā, Covid-19 izraisītajām izmaiņām un tendencēm V. Turlais stāsta intervijā žurnālam "Dienas Bizness". 

Pēc 2018. gada apgrozījuma SIA "Rimi Latvia" bija otrais lielākais uzņēmums Latvijā ar 893,7 miljonu eiro apgrozījumu. 2019. gadā apgrozījums ir pieaudzis par 2,6%, sasniedzot 917,2 miljonus eiro.

"Ja palūkojamies uz Amerikas pieredzi, "Amazon" par milzīgu naudu nopirka "Wholefoods". No tā var loģiski secināt, ka svaigai pārtikai, īpaši augļiem, dārzeņiem, maizei un citiem svaigajiem produktiem, ir jābūt pieejamiem fiziski – pataustāmiem, pasmaržojamiem un pagaršojamiem," intervijā, runājot par internetveikala tendencēm, norāda V. Turlais.

Viņš arī akcentē: "Būtisks "Rimi" darbības virziens ir ietekmes uz vidi mazināšana. Līdz 2020. gada beigām vēlamies kļūt klimata neitrāli."

Visu interviju lasiet 15. septembra žurnālā "Dienas Bizness".

Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.