Rail Baltica stacija starptautiskajā lidostā «Rīga» būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. 

Šogad tiek pabeigta tā projektēšana un tiek izsludināts starptautisks konkurss būvdarbu veikšanai. 

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas - 5. novembrī iepazīstinās ar Rail Baltica stacijas projektu starptautiskajā lidostā «Rīga» un izsludināto starptautisko konkursu tā būvniecībai.

Šobrīd Rail Baltica projektā sākti pamattrases projektēšanas darbi 411 kilometru garumā un norit iepirkums projektēšanas darbiem nākamajiem 233 kilometriem. Paralēli Eiropas dzelzceļa līnijas īsteno projektēšanas darbus Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskajā lidostā Rīga. Pamattrases būvniecību paredzēts sākt 2022.gadā, liecina aģentūras LETA arhīvs.

Rail Baltica projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka Rail Baltica dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.