Sākot ar augustu, Zviedrijas mēbeļu un interjera preču
mazumtirgotājs IKEA jaunajiem lojalitātes programmas dalībniekiem vairs
neizsniegs plastmasas kartes. To vietā turpmāk tiks izmantoti digitāli
risinājumi, kā arī tiks vienkāršota reģistrēšanās lojalitātes programmai.
IKEA
Latvija veikala vadītāja Inga Filipova saka, ka līdz ar karšu digitalizāciju
mainās lojalitātes programmas būtība: «Mūsdienās tā vairs nav noslēgta un
priviliģēta klientu grupa. Lietotnes, fiziskie un digitālie risinājumi paver
plašākas iespējas ikvienam. »
Galvenie
iemesli, kāpēc plastmasas kartes tiek nomainītas pret digitālajām, ir ērtāka
lietošana un mērķis samazināt plastmasas izmantošanu.
«Mēs
IKEA šķirojam atkritumus, izmantojam atjaunojamo resursu enerģiju, savā
sortimentā atsakāmies no vienreizlietojamajiem plastmasas izstrādājumiem. Nu ir
pienācis laiks arī lojalitātes programmai kļūt dabai un lietotājiem draudzīgākai – atsakoties no plastmasas, speram soli
tuvāk klientiem ērtākiem digitālajiem risinājumiem. Daudzi IKEA klienti veikalā
ierodas vairākas reizes gadā, taču daļa no tiem lojalitātes karti nenēsā līdzi.
Tā kā aptuveni 70 procenti Latvijas iedzīvotāju lieto viedierīces, lielākajai
daļai IKEA klientu karte vienmēr būs līdzi – telefonā,» stāsta I. Filipova.
Digitālo karti «iPhone» telefonā varēs saglabāt lietotnē «Wallet», savukārt
«Android» telefonu īpašniekiem noderēs lietotne «WalletPasses». Digitālo karti
varēs saglabāt arī kā attēlu.
Kopā ar
lojalitātes programmas pārcelšanu uz digitālo vidi IKEA ir padarījis
vienkāršāku arī reģistrāciju: «Arvien retāk cilvēki grib aizpildīt garas
reģistrācijas anketas, kurās jāievada daudz privāto datu. Tagad, sekojot
pasaules tendencēm, esam ieviesuši reģistrāciju tikai ar elektroniskā pasta
adresi,» saka I. Filipova.
Uzņēmums
paredz, ka atvieglotā procesa dēļ ik mēnesi jauno lojalitātes programmas
dalībnieku skaits ievērojami pieaugs, turklāt programma kļūs pievilcīgāka
jaunās paaudzes lietotājiem.
Digitālās
lojalitātes kartes IKEA Latvija piedāvā jau kopš veikala atvēršanas 2018. gada
augustā. Līdz šim digitālās kartes ir izvēlējusies vairāk nekā trešdaļa
programmas dalībnieku, savukārt pārējie deva priekšroku plastmasas kartēm.
Esošie
lojalitātes programmas dalībnieki arī turpmāk varēs lietot esošās plastmasas
kartes vai tās nomainīt pret digitālajām. To var izdarīt, pieslēdzoties
savam IKEA kontam vai aizpildot atviegloto lojalitātes programmas reģistrācijas
formu IKEA mājaslapā.
Lojalitātes
programmas dalībniekiem IKEA piedāvā sekojošus pakalpojumus: preču
apdrošināšanu, tās transportējot, bezmaksas kafiju vai tēju darbadienās IKEA
restorānā, 365 dienu preču atgriešanas garantiju, atlaides mēbelēm, interjera
priekšmetiem un pirkumiem restorānā.
Šobrīd 50
pasaules valstīs ir vairāk nekā 400 IKEA veikalu. Pirmais IKEA veikals Latvijā
tika atvērts 2018. gada 30. augustā.