Mazumtidzniecības veikalu tīkls "Rimi" saviem klientiem piedāvā jaunus iepirkumu maisiņus, kas pilnībā izgatavoti no pārstrādātām plastmasas pudelēm, informē uzņēmumā.

Pieejami arī divu izmēru jauna dizaina papīra maisiņi, kā arī plastmasas maisiņi ar paaugstinātu pārstrādātā materiāla saturu.

"Atbildība pret apkārtējo vidi ir viena no "Rimi" izaugsmes stratēģijas prioritātēm, vienas no tās mērķiem ir ilgtermiņā samazināt plastmasas izmantošanu un veicināt ilgtspējīgas izvēles. Mēs apzināmies, ka no plastmasas nevar atteikties vienas dienas laikā, bet došanās uz veikalu ar atkārtoti lietojamu papīra vai plastmasas, vai auduma maisiņu ir viens no veidiem, kā mazināt ietekmi uz klimata izmaiņām. Katra diena kļūst mazliet labāka, ja ikdienā izmantosim kaut par vienu plastmasas maisiņu mazāk. Tāpēc mūsu plastmasas samazināšanas stratēģija ir vērsta uz klientu paradumu maiņu, piedāvājot videi draudzīgas alternatīvas," stāsta "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītāja Regīna Ikala.

Plastmasas iepirkumu maisiņu aizstāšana ar alternatīviem risinājumiem ir viens no "Rimi" plastmasas samazināšanas stratēģijas soļiem. Līdz 2020. gada beigām "Rimi" veikalos ar alternatīviem risinājumiem tiks aizstāti  plastmasas galda piederumi, salmiņi un pārtikas līdzņemšanas kārbas, kā arī tiks pārdoti tikai tādi vienreizlietojamie izstrādājumi (salmiņi, krūzes, šķīvji, galda piederumi un vates kociņi), kas nav izgatavoti no plastmasas. Tāpat tiks pārskatīta un samazināta plastmasas izmantošana augļu un dārzeņu iepakojumam.

Līdz 2022. gadam visiem "Rimi" privātās preču zīmes produktiem tiks nodrošināts pārstrādājamas plastmasas iepakojums, savukārt līdz 2030. gadam privātās preču zīmes produktu iepakojums tiks ražots no pārstrādātiem vai atjaunojamiem materiāliem.

"Rimi" pievērš uzmanību ne vien iepakojumiem, bet arī citiem plastmasas izstrādājumiem, kas pieejami veikalos - pārtikas plēve ir nomainīta pret PVC nesaturošu plēvi, veikala vidē ieviesti PVC nesaturoši cenu rāmji un reklāmkarogi un samazināts palešu plēves biezums. 

Mazumtirgotāja "Rimi Baltic" apgrozījums visās Baltijas valstīs pagājušajā gadā bija kopumā 1,513 miljardi eiro, kas ir par 2,6% vairāk nekā 2018.gadā, tostarp Latvijā apgrozījums pieauga par 1,3% un sasniedza 785,5 miljonus eiro.