Mamma un meita Saldū radījušas zīmolu "PataTaTa", kas piedāvā bērnu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Ideja par zīmolu radusies 2016. gadā, taču uzņēmumu dibināts 2019. gadā. Biznesa ideja par pašu radītu produkciju galvenokārt radās darba vietas izveides dēļ. Daiga Nagle, kas uzņēmumā atbild par ražošanas procesu, bija nonākusi situācijā, kad savas darba gaitas pavadīja Rīgā ar labu atalgojumu, taču ļoti vēlējās atgriezties savā dzimtajā pusē Saldū, kur apģērbu tehnologa amats nebija tik labi novērtēts atalgojumā. Tāpēc nāca ideja radīt uzņēmumu sev, jo uzkrātās zināšanas vairāk nekā 30 gadu laikā bija pietiekamas, lai spētu nodrošināt kvalitatīvu produktu izstrādi. 

D.Naglei pievienojās meita Renāte Bērante, kas ar savām zināšanām un iegūto izglītību uzņēmumā nodrošina kā iekšējo, tā arī ārējo komunikāciju un mārketingu, atbildot par pārdošanu. Produktu kategorija - bērnu apģērbs radās, jo tika saskatīta problēma bērnu svētku apģērbu kategorijas piedāvājumā. Izpētot tirgu, abas saprata, ka spēs radīt unikālu piedāvājumu - dabīgu un bērniem atbilstošu materiālu apģērbus ar pievienoto vērtību - fotogēniskumu.

Uzņēmumā tiek investēts pamazām, neieguldot lielus finanšu līdzekļus. Uzņēmuma darbības sākumā tika ieguldīti aptuveni 2000 eiro, pielāgojot telpas ražošanas vajadzībām, iegādājoties profesionālu šūšanas tehniku. Ik gadu uzņēmuma darbībā tiek investēti aptuveni vēl 1000-2000 eiro. "Ejam maziem solīšiem uz priekšu, taču stabiliem. Neinvestējot lielus finanšu līdzekļus, jūtamies stabilāk un komfortablāk, vēl ar vien pētām tirgu un pielāgojamies, izmantojam arī ārējos resursus un sadarbojamies ar citiem vietējiem uzņēmumiem," komentē zīmola komunikācijas un pārdošanas vadītāja R.Bērante. 

Zīmols "PataTaTa" piedāvā fotogēniskus svētku apģērbus, arī aksesuārus mazām meitenēm no tikko dzimušām līdz 6 gadiem. "Mūsu apģērbi paredzēti pirmo dzīves gadu svarīgākajiem pirmajiem notikumiem - pirmajai fotosesijai, kristībām, kāzām, pirmajai dzimšanas dienai, bērnu dārza vai skolas gaitu uzsākšanai un vēl citiem. Mūsu klientiem ir svarīgi, lai bērnu apģērbs ne tikai izskatās labi, bet ir arī komfortabls, tāpēc savos apģērbos izmantojam tikai bērnu ādai atbilstošus, dabīgus materiālus. Veidojot apģērbu dizainus un piegriezumus, piedomājam, lai tas ir atbilstošs bērna vecumam un kustībām. Ne mazāk svarīgas mums ir detaļas, kuras iestrādājam katrā "PataTaTa" kleitā un citos produktos - tas mums ļauj apģērbus veidot neredzētus, piešķirot tiem fotogēniskuma aspektu," skaidro R.Bērante.

"PataTaTa" zīmola apģērbi tiek ražoti Saldū, kur pašā pilsētas centrā ierīkota neliela uzņēmuma ražotne. Zīmola produkcija tiek izstrādāta no nulles - sākot ar apģērba dizainu , konstruēšanu un beidzot ar šūšanu. "Tas mums sniedz iespēju pielāgoties klientu vajadzībām, jo, pateicoties savām zināšanām un nodrošinājumam ražotnē, varam katru produktu pielāgot katra klienta vēlmēm," komentē R.Bērante. Viņa novērojusi, ka uzņēmuma klienti lielākoties ir jaunās māmiņas un tām pietuvinātas personas - tuvākās draudzenes, bērnu vecmāmiņas vai krustvecāki. 

"PataTaTa" zīmola produkti lielākoties tiek eksportēti. Ik mēnesi uz ārvalstīm tiek sūtītas ap 90% uzņēmuma produkcijas. Lielākā eksporta daļa ir ASV, Vācija, Francija, Itālija, taču individuālie klienti ir bijuši teju no visiem pasaules kontinentiem. Ir dažādas preču kategorijas, kuras interesē un uzrunā dažādas klientu auditorijas, to ietekmē gan konkrētās valsts klimats, gan tradīcijas. Tāpēc zīmols cenšas radīt jaunas preču kategorijas, kas atbilstu arī klientiem citviet. Tāpat ir ar Latvijas tirgu - zīmola produkcija vairāk atbilst vasaras sezonai, tāpēc uzņēmums šobrīd cenšas radīt arī ne tik siltiem laika apstākļiem paredzētus apģērbus.

R.Bērante stāsta, ka pieprasījums ir pietiekams un tas ir diezgan stabils, taču klientiem ir jāmāk pielāgoties, jāseko tendencēm un vajadzību izmaiņām. "Esam atradušas preču kategoriju, kas mūsu klientus uzrunā visvairāk, tāpēc tie ir tā saucamie "stabilie" produkti, kurus no kolekcijām neizņemam, radām jaunus un uzlabotos, taču līdzīgus produktus. Reizi gadā radām jaunu kolekciju un pētām klientu interesi, pirkumu skaitu, pēc kā analizējam vai konkrēto kategoriju ir vērts attīstīt tālāk. Protams, arī mūsu uzņēmumu pandēmijas laiks ir ietekmējis, jo kāzas un kristības tika atceltas vai svinētas ļoti mazā viesu lokā, kas nozīmē, ka klienti neiegulda tik daudz arī svētku apģērbos. Mēs šo laiku izmantojam, lai radītu jaunus produktus un attīstītos kā zīmols," skaidro R.Bērante.

Pēc viņas domām, konkurence svētku apģērbos ir gana plaša, taču R.Bērante domā, ka zīmols ir atradis savu identitāti, kas ļauj būt atšķirīgām. "Ir ļoti daudzi svētku apģērbu izstrādātāji bērniem, taču bieži vien to piedāvājums sastāv no sintētiskiem materiāliem vai audumiem, kas var būt alerģiski bērnu ādai. Ir zīmoli, kas rada apjomīgas un kuplas kleitas bērniem, kuri ir rāpošanas vai pirmo soļu vecumā - diemžēl šādi apģērbi mazo jubilāru vai citu svētku vaininieku tikai sadusmos vai nogurdinās, jo pavadīt tajā vairākas stundas būs grūti. Mūsu klienti zina, ka "PataTaTa" kleitā svētki būs ne tikai skaisti, bet arī priecīgi un komfortabli. Un kleitu noteikti gribēsies uzvilkt vēl kādu reizi," pauž R.Bērante.

Šobrīd zīmols vēlas nostabilizēt produkcijas ražošanas kapacitāti, lai spētu radīt vairāk, taču ar līdzvērtīgu kvalitāti kā līdz šim. "Jau šobrīd mūsu apģērbus var iegādāties bērnu preču dizaina veikalos Latvijā. Esam uzsākuši sarunas ar bērnu dizaina apģērbu veikaliem citviet Eiropā un saredzam, ka jau tuvākā gada laikā būsim pieejami ārvalstu klientiem ne tikai e-vidē. Ceram, ka tuvākajā nākotnē mums izdosies nokļūt veikalu plauktos arī ASV," atklāj R.Bērante.