Pusotra gada laikā skolotāju skaits, kuri izmanto mūzikas mācību platformu
Solfeg.io, pieaudzis no 100 līdz 1700
Mūzikas mācību platformas
Solfeg.io mērķa
valstis ir Latvija,
Zviedrija un ASV.
40% jauno lietotāju ir
no ASV, skolotāji tur Solfeg.io atrod pēc
atslēgas vārdiem interneta meklētājā. Tāpēc
uzņēmums arvien nopietnāk domā
par šo reģionu. «Rudenī sāksim aktīvus
mārketinga soļus šajā virzienā, lai vairāk
iesaistītu skolotājus, kuri Amerikā ir kļuvuši
par mūsu klientiem,» saka Lauma
Kazaka, Solfeg.io (SIA Solfegio) līdzdibinātāja.
Risinājumu lieto arī daudzi skolotāji
Austrālijā, Kanādā un citās angliski
runājošās valstīs. Ir arī vairāki visai tāli
reģioni, kur skolotāji ir atraduši Solfeg.io,
piemēram, Taivānā. Kopumā risinājumu
lieto 96 valstīs.
Braukā uz Zviedriju
«Februārī sākām darboties Zviedrijas akseleratorā
Fast Track Malmo. Tā moto ir
paātrināt izaugsmi un palīdzēt piesaistīt
pirmo riska kapitāla finansējumu. Tas ir
kļuvis arī par mūsu investoru, ieguldīja
uzņēmumā 50 tūkstošus eiro, turklāt nosacījumi
bija labi. Akseleratora komanda
ir ļoti pretimnākoša – varam nebūt uz
vietas akseleratorā visu laiku, bet gan aizbraukt
tikai uz pāris dienām nedēļā. Esot
tur, katra diena ir ļoti pilna, cenšamies iegūt
maksimumu. Ir labi atbraukt trešdienas
vakarā un jau ceturtdien atgriezties
Latvijas darbos,» saka Lauma. Vaicāta, kā
izvēlējās tieši šo akseleratoru, viņa stāsta,
– zinājusi, ka uzņēmumam nepieciešama
programma, kas saistīta ar izglītību.
«Mums tolaik bija piedāvājumi no trim
akseleratoriem, bet diezgan nejaušā kārtā
startup festivālā Slush satikām šī akseleratora
pārstāvjus. Vairs neatceros, kurš kuru
uzrunāja pirmais, jo šādos pasākumos
ir liels skaits tikšanos ar dažādiem cilvēkiem.
Ne uz ko necerot, aizgājām parunāties,
un akseleratora komandai tā iepatikās
Solfeg.io, ka uzreiz apgājām vairākas interviju
kārtas,» teic Lauma.
Bez stresa
Zviedrijā Lauma guvusi pozitīvu kultūršoku
– process ir rezultatīvs, bet tajā ir
daudz mazāk stresa, ja salīdzina ar viņas
līdzšinējo pieredzi citās valstīs biznesa vidē.
Iespējams, tas var būt nedaudz iluzori,
jo biznesā visi strādā daudz, bet Zviedrijā
viņai rodoties sajūta, ka cilvēki dzīvi uztver
mierīgāk. «Taču tie, kuri tur dzīvo uz
vietas, piemēram, mūsu pārdošanas vadītāja,
saka, ka dažreiz traucē, ka nevar kaut
ko izdarīt vai sarunāt uzreiz. Daudzas lietas
jāsarunā mēnesi iepriekš, nevis kā pie
mums. Tā ir ēnas puse,» norāda Lauma.
Kamēr uzņēmums darbojas akseleratorā,
Solfeg.io ir piesaistījis vairākus biznesa
eņģeļus no Zviedrijas un arī no Latvijas.
«Mūsu sēklas investīciju raunds ir 400
tūkstoši eiro, un šobrīd eņģeļinvestori
tajā ir ieguldījuši jau 140 tūkstošus eiro,
» saka Lauma. Viņa pieļauj, ka nākamgad
sekos lielāks investīciju raunds,
kura mērķis ir iegūt līdzekļus, lai attīstītu
mārketingu un pārdošanu.
Vēl iepriekš uzņēmums Latvijā piesaistījis
Imprimatur aizdevumu, kas palīdzēja
spert pirmos soļus. «Esmu priecīga, ka
esam Latvijas Investīciju un attīstības
aģentūras (LIAA) radošo industriju inkubatorā,
kur mums ir atbalsts ārzemju
braucieniem, pieeja grantiem. Tas ir nozīmīgs
atbalsts. Ja sarēķinām visas investīcijas
un vēl arī atbalstu no valsts, kopā
ir ap 250 tūkstošiem eiro,» lēš uzņēmēja.
Mainīt attieksmi
Nesen uzņēmums noslēdza pilotprojektu
Cēsīs. Iepriekš Solfeg.io ar katru skolotāju
vai skolu strādāja individuāli, bet šoreiz
sadarbojās ar visu reģionu uzreiz. «Cēsīs
bija super atsaucība – nebrīnos, ka to sauc
par izglītības un kultūras pilsētu. Pašvaldība
sapulcināja visus apkārtnes mūzikas
skolotājus, un mēs uzreiz varējām strādāt
ar visiem, dot līdzīgus uzdevumus. Tik
lielā projektā uzreiz bija sajūta, ka radām
nozīmīgas izmaiņas. Visās skolās bija
progress, un tas bija galvenais, ko gribējām
panākt. Šis bija lielisks pilotprojekts,
to vajadzētu turpināt arī citur. Plānojam
sākt vairākus pilotprojektus arī vairākās
pašvaldībās Zviedrijā,» atklāj Lauma.
Viņu apbēdina, ka nereti aptaujās par
mācību priekšmetiem mūzika tiek ierindota
starp priekšmetiem, kuri visvairāk
nepatīk. Problēma saistās ar to, ka skolēni
nesaprot vielu un veidojas negatīva
emocionālā saikne slikto atzīmju dēļ,
kuras tiek iegūtas, neizprotot uzdevumus.
«Skolotājiem ir daudz zināšanu, bet
jāmācās tās izmantot. Šis pilotprojekts
pierādīja, ka ejam pareizajā virzienā, –
aptaujā 90% bērnu teica, ka viņiem patīk
spēlēt mūziku, un 79% teica, ka turpina
to darīt arī mājās. Skolēniem patīk mācīties
digitāli, viņiem ir svarīgi dzirdēt
audioierakstu,» stāsta Lauma.
Visu rakstu lasiet 5. jūnija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.