Igaunija ir kļuvusi par pirmo Eiropas Savienības (ES) dalībvalsti, kas informē savus iedzīvotājus par pāriešanu uz eiro valūtu reklāmas kampaņā divās valodās, tādējādi šī Igaunijas prakse varētu vēlāk noderēt Latvijai un Lietuvai.

Finanšu ministrs Jurgens Ligi norāda, ka Igaunijas krievvalodīgās politiskās partijas medijos ir ļoti naidīgi noskaņotas pret pāreju uz eiro, tāpēc eiro kampaņai krievu valodā ir īpaša nozīme. «Turklāt līdz šim krievi ir atbalstījuši ASV dolāru par savu valūtas izvēli,» tā J. Ligi.

Eiropas Komisija (EK), kas līdzfinansē šo informācijas kampaņu kopā ar Igaunijas Finanšu ministriju, ir ieinteresēta, lai Igaunijas pāreja uz eiro notiktu bez ekonomiskā un emocionālā šoka. Sabiedriskās domas aptaujas Igaunijā liecina, ka izpratne par eiro krievvalodīgo vidū ir ievērojami zemāka nekā igauņiem. Kamēr jaunākā paaudze liekas labi informēta par lietām, kas saistītas ar pāriešanu uz eiro valūtu, vecākajai paaudzei trūkst šīs informācijas.

Kampaņa Igaunijā aizsākās šonedēļ ar eiro valūtas nominālvērtību izstādi Narvā, kas ir lielākā Igaunijas pilsēta valsts ziemeļaustrumos un kurā galvenokārt dzīvo krievvalodīgie iedzīvotāji.