Nav viegli piesaistīt kompānijai partnerus no dažādām jomām, runājot par partneru piesaisti, Dienas Bizness rīkotajā Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā sacīja Koatum pārstāvis Emils Sundjukovs.

Kompānijai tas bija izaicinājums. «Mēs sākotnēji sākām sadarbību ar izmēģinājuma partneriem, taču problēma bija tā, ka viņi vēlējās jau uzreiz gatavu risinājumu, ko var dot pacientiem. Investoriem šī nozare ir izaicinājumiem pilna, jo pastāv augsts risks, ka naudu neizdosies atgūt, līdz ar to viņi ir jāpārliecina, ka uzņēmums ir perspektīvs. Tāpat sadarbojāmies ar komercializācijas un sertifikācijas partneriem un industrijas guru - speciālistiem, taču šī sadarbība nav vienkārša,» viņš atzīst.

Kompānijas risks ir nespēja veikt pilna cikla testus pilnvērtīgi, taču šajā gadījumā jāizmanto iespēja sadarboties ar lielajiem ražotājiem, samazinot pilna cikla testa izmaksas. Pašā uzņēmumā vietu var atstāt tikai ierobežotu klīnisko pētījumu veikšanai.

Uzņēmums Koatum ir 7.Komercializācijas reaktorā izveidotais medicīnisko tehnoloģiju uzņēmums, kas dibināts 2014.gadā Rīgā un nodarbojas ar medicīnisko implantu pārklājumu izveidi. Mūsdienās ķirurģijā ierasta lieta ir izmantot dažādus implantējamus produktus. Kamēr nozare paplašinās, ko veicina jaunu produktu un metožu ieviešana, aizvien saglabājas būtisks virziens izpētē un attīstībā – medicīniskie implanti jāražo drošāki, kā arī tādi, lai pēc iespējas ātrāk spētu adaptēties. Pašreizējie medicīnisko implantu pārklājumu ražotāji piedāvā ierobežotu biointegrāciju, skaidro kompānijas pārstāvis.

Viņš uzsvēra, ka patlaban dažādu klīnisko pētījumu veikšanai uzņēmuma, nepieciešami 1,5 miljoni eiro.