Latvijā vadošais kartupeļu čipsu Ādažu čipsi un sāļo uzkodu ražotājs a/s Latfood pievienojies Eiropas Savienības (ES) starptautiskajam memorandam, un saskaņā ar to produktu reklāmas netiks izvietotas raidījumos, kuru tiešā auditorija ir bērni līdz 12 gadu vecumam, kā arī skolās.
Šāds lēmums pieņemts, turpinot a/s Latfood izveidoto korporatīvās sociālās atbildības programmu, kas paredz daudz stingrāku kritēriju ieviešanu produkcijas ražošanā, marķēšanā un reklamēšanā, nekā to prasa ES direktīvas un vietējā likumdošana. Līdz ar memoranda parakstīšanu a/s Latfood kā Ādažu čipsi ražotājs un Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedrs apņemas ievērot ES memorandā noteiktos ierobežojumus, kuru viens no pamata mērķiem ir mainīt pārtikas un dzērienu reklamēšanas principus auditorijai, kas ir jaunāka par 12 gadiem.
ES Memorands ir izstrādāts 2007.gada decembrī, un to līdz šim parakstījušas vadošās pārtikas un dzērienu kompānijas, tajā skaitā visi Eiropas Uzkodu asociācijas (European Snacks Association, ESA) biedri. ES Memoranda izstrādes pamatā ir pēdējo gadu laikā arvien spilgtāk iezīmējusies bērnu aptaukošanās, ko veicinājusi arī nepareiza un nesabalansēta uztura lietošana, īpaši tādu produktu lietošana, kuru saturā ir augsts cukura, tauku un sāls daudzums.
Memorands tika ieviests kā alternatīva iniciatīvai noteikt produktu reklāmas aizliegumus medijos. Saskaņā ar memorandu pēc brīvprātības principa pārtikas un dzērienu ražotāju uzņēmumi ES ievēro noteiktus reklamēšanās standartus. Šo standartu ievērošanu stingri pārbauda neatkarīgas starptautiskas komisijas, kas var reizi gadā ierasties uzņēmumā un pārbaudīt dokumentāciju.
Populārākie
- Aldara bezalkoholiskā alus realizācija pērn augusi par 21,4%
- Beidzas parakstīšanās Invego obligācijām ar 11 % gada likmi
- Sāpīgais kvotu jautājums dzen izmisumā pacientus un veselības iestādes
- Liepājas ostā par 23,09 miljoniem eiro plānots pārbūvēt piestātni
- Everaus Kinnisvara uzsāk obligāciju publisko piedāvājumu