Neraugoties uz sabiedrībā lielu sašutumu izraisījušajām ziņām, ka nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolts Fliks sev piederošam uzņēmumam Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) pārdevis virkni airBaltic zīmolu, un iepriekšējā satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) solījumiem nokārtot to atdošanu lidsabiedrībai, tas nav noticis, un Flika uzņēmums turpina to reģistrāciju savā vārdā, vēsta vietne Ir.lv.

Patentu valdē uz airBaltic mazākuma akcionāra BAS vārda nule esot reģistrēta preču zīme Baltic Miles, kas ir lidsabiedrības lojalitātes programmas nosaukums.

BAS pārstāvis Juris Pētersons Flika vārdā atbildējis, ka preču zīmes reģistrācija ir ilgstošs process un bija pieteikta jau  2009. gada 5.augustā.

Patentu jautājumos kompetents jurists Ir.lv norādījis, ka trīs mēnešu laikā kopš preču zīmes reģistrācijas – tātad līdz nākamā gada 20.februārim – ir iespējams iesniegt Patentu valdes Apelācijas padomē protestu pret zīmes reģistrāciju. Viens no iebilduma pamatojumiem var būt tas, ka preču zīmi ir reģistrējusi persona, kurai nav tiesību uz šo zīmi. Ja termiņš ir nokavēts, jāsniedz prasība Rīgas apgabaltiesā.

Medijs vēsta, ka Satiksmes ministrija tieši neatbild uz jautājumu, vai apstrīdēs preču zīmes reģistrāciju, taču esot skaidrs, ka pierādīt BAS tiesību neesamību būtu grūti: lidsabiedrības padome, iespējams, nesaprotot, par ko tieši lemj, akceptēja sešu preču zīmju pārdošanu.

Db.lv jau vēstīja, ka airBaltic un vairākas saistītās preču zīmes pērn par 13 miljoniem eiro pārdotas aviokompānijas vadītāja  Bertolta Flika uzņēmumam BAS.