Dzelzceļa projekti Rail Baltica un ātrgaitas vilciens Rīga – Maskava ir nedaudz politiski un nedaudz arī ekonomiski projekti, intervijā 900 sekundes norādīja Latvijas dzelzceļš ģenerāldirektors Uģis Magonis.

Viņš skaidroja, ka, izveidojot Rail Baltica infrastruktūru, tā nebūs pilnībā noslogota, līdz ar to tas esot vairāk politisks projekts, jo Latvijai vienkārši ir jābūt Eiropā ar dzelzceļu.

Savukārt ar projektu Rīga – Maskava nopietni tiktu iezīmēts koridors starp Eiropu un Krieviju, jo patlaban Krievijas attīstības plānā ceļa uz Latviju vietā esot tikai balts laukums. U. Magonis arī piebilst, ja tiks realizēts šis projekts, tad lielāka nozīme būšot arī Rai Baltica.

Latvijas dzelzceļa vadītājs atzīmē, ka abi projekti ir līdzvērtīgi un jāattīsta, taču sākumā jātiek skaidrībā kā tie tiks realizēti un kas pašiem ir vajadzīgs.

DB jau rakstīja, ka Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) uzskata, ka izdevīgāks projekts Latvijai ir ātrgaitas vilcienu līnijas izveide starp Rīgu un Maskavu nevis dzelzceļa projekts Rail Baltica.

Projekts par ātrgaitas vilciena izveidi astoņos gados, pēc ministra teiktā, esot reāls un izveidotā darba grupa veidojot memorandu. U.Augulis arī piebilda, ka šim ir jābūt Eiropas Savienības un Krievijas projektam nevis tikai Latvijas un Krievijas, lai nebūtu jāiegulda tikai mūsu valsts līdzekļi. Atbalsts no Krievijas puses esot ļoti liels.

Runājot par uzņēmuma pērno gadu kopumā U. Magonis atzīst, ka tas bijis sliktāks nekā 2009.gads, jo gan apgrozījums, gan kravu apjomi ir mazāki. Taču tas ir labāks nekā prognozēts un arī peļņas ziņā, iespējams, būs labāki rādītāji nekā prognozēts.

Kravu apgrozījuma samazinājums esot saistīts gan ar Krievijas – Baltkrievijas konfliktu, gan ar to, ka ogļu kravas nedaudz mainījušas savus maršrutus.