Arī Lietuva Eiropas platuma sliežu infrastruktūras izveidē neredz nepārvaramus šķēršļus

Kaut gan Lietuvas dzelzceļš (LtDz) vēl nav parakstījis līgumu par Rail Baltic (RB) projekta finansēšanas un izpildes modeli, ir skaidrs, ka tas tuvākajā laikā notiks, preses konferencē Rīgā paziņoja iesaistīto pušu pārstāvji. Lietuvas puse kavēšanos skaidro ar LtDz lēmumu pieņemšanas procedūrām. Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijas (LTKM) Starptautisko attiecību un attīstības departamenta direktora vietnieks Nerijus Kaučikas aicina būt pacietīgiem, norādot, ka ministrijas rīcībā nav ziņu, ka LtDz negrasītos līgumu parakstīt.

Jau vēstīts, ka Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vienošanās definē kopuzņēmuma AS RB Rail un nacionālo ieviesējorganizāciju trīs Baltijas valstīs (Rail Baltica Estonia OU, Igaunijas Tehniskais regulators, Rail Baltica Statyba UAB, Lietuvos Geležinkeliai AB, SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas) lomas iepirkumu procesos.

RB Rail padomes loceklis Indreks Oravs uzsvēra vienošanās svarīgumu projekta tālākajā attīstībā. Tāpat, viņaprāt, būtiski ir gan tas, ka projekta koordinēšanā centrālā loma būs RB Rail, gan tas, ka katra valsts varēs rīkot nacionālos iepirkumus, jo katrā valstī ir sava biznesa kultūra un regulējumi. Kopējās iepirkumu pamatnostādnes, dokumentācijas veidlapas nacionālajos iepirkumos, ņemot vērā valstu atšķirīgo likumdošanu, varētu tikt sagatavotas divu, trīs mēnešu laikā, norādīja RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Savukārt 5 mljrd. vērtajā projektā pirmo vilcienu palaist joprojām plānots 2025. gadā.

Visu rakstu Rail Baltic projektam paredz izdošanos lasiet 6. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.