Neskatoties uz to, ka Baltic Oil Terminal projekta realizētājs ir gatavs uzņemties papildu izmaksas augsto vides prasību dēļ, Rīgas mērs Nils Ušakovs tomēr nav pārliecināts par šāda projekta nepieciešamību Bolderājā un lūgs to neatbalstīt.

«Domes nostāja būs skaidra pēc, pirmkārt, trešdienas komitejas sēdes, un attiecīgi pēc tam būs domes balsojums. Mana nostāja ir negatīva. Es neesmu pārliecināts, ka tajā vietā ir nepieciešams tas terminālis, ņemot vērā, ka tur attīstās pludmale, ka mēs katru gadu ieguldām līdzekļus, lai to tieši attīstītu kā pludmali,» LNT raidījumā 900 sekundes sacīja Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Viņš norāda uz vēl citu problēmu: «Tie visi naftas produkti ir vēl jāpieved, un loģistika nav nemaz tik moderna un modernāka arī nekļūs. Un tie ir milzīgi apdraudējumi videi – praktiski pa visu Rīgu,» tā Ušakovs.

Pēc viņa domām, šāds terminālis nav vajadzīgs. «Es saviem kolēģiem no attiecīgās attīstības komitejas rekomendēšu, lūgšu viņiem to virzīt tālāk ar negatīvu atzinumu, lai domes balsojums arī būtu negatīvs,» tā Rīgas mērs.

Šodien laikraksts Dienas Bizness vēsta, ka, kaut arī Rīgas brīvostas valde vienbalsīgi atbalstīja naftas un naftas ķīmijas produktu pārkraušanas termināļa izveidi Bolderājā, Flotes ielā 2, ne visi Rīgas domes deputāti, kuri reizē darbojas arī brīvostas valdē, ir gatavi projektu atbalstīt. «Spriežot pēc ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN), viņiem ir ļoti smagi nosacījumi, pie kādiem šo projektu var realizēt,» norāda Rīgas brīvostas pārvaldes direktors Vladimirs Makarovs, piebilstot, ka virkne darāmo darbu nopietni sadārdzina projektu. Viņaprāt, termiņu, kad projekts varētu realizēties labvēlīga Rīgas domes lēmuma gadījumā, Latvijā prognozēt nav iespējams, ņemot vērā līdzšinējo pieredzi. Zināms vien tas, kas atkarīgs no uzņēmēja: projektēšanai būtu nepieciešami seši līdz astoņi mēneši, bet būvniecībai - līdz diviem gadiem. Savukārt papīru darbs un saskaņošana var ievilkties bezgalīgi, tā viņš.

«Ja uzņēmējs iet uz šo projektu teju 10 gadus, tad viņš apzinās savas iespējas,» tā viņš par SIA Baltic Oil Terminal gatavību uzņemties papildu izmaksas. Tikmēr uzņēmuma vadības viedokli būs iespējams uzzināt šonedēļ, jo projektu vadītāja Jevgenija Karmazina nebija kompetenta sniegt atbildes. Iedzīvotāju satraukumu var saprast, atzīst V. Makarovs, ņemot vērā to, ka tiks izveidotas cisternas ar ļoti nopietniem degvielas krājumiem. Taču jautājums ir par to, vai cilvēki grib dzirdēt atbildes, kas ir sniegtas IVN, kur atbalstīts videi draudzīgākais risinājums.