Uzņēmējiem 2020. gadā ieteicams rūpēties ne tikai par lietotāju plūsmas palielināšanu savam internetveikalam, bet arī par esošo lietotāju noturēšanu. 

"Tas nozīmē, ka ir jāveic darbi, kas ir saistīti ar mājaslapas pilnveidošanu (dizains, saturs, A/B testi, papildus rīku implementācija utt.). Akcents uz interneta veikalu apmeklētāju noturēšanu nav nekāds jaunums. Ārzemju pieredze jau vairākus gadus liecina, ka šis ir vienīgais pareizais virziens, lai investīcijas reklāmā strādātu ar pozitīviem ienākumiem no ieguldījumiem (ROI) ilgtermiņā," saka Sergejs Volvenkins, "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs.

Viņš uzskata, ka internets un mūsdienu reklāmas tehnoloģijas arī 2020. gadā nodrošinās lieliskas iespējas atlasīt un sasniegt savu mērķauditoriju. Tiesa, vairs nebūs iespējas ielēkt "pirmajā vagonā", tomēr šis gads pagaidām vēl noteikti nebūs arī "pēdējais vagons".

S. Volvenkins gan atzīst, ka reklāma internetā ir kā koks ar diviem galiem un bez ieguvumiem ir arī zināmi riski un tie ir jāņem vērā, plānojot digitālā mārketinga stratēģiju. Viens no riskiem ir tas, ka liels reklāmas "troksnis" atstāj sekas - pircējiem ne tikai klātienes tirdzniecības vietās, bet arī internetā ir izvēles pārsātinājums un līdz ar to ir grūti izvēlēties. Vieglāk ir atlikt pirkumu un pateikt "nē". 

Uzņēmējiem tas noteikti nozīmē lielākas reklāmas izmaksas. Tāpēc ir svarīgi neaizmirst par darbu ar esošajiem klientiem.

"Arī 2020. gadā reklāma internetā turpinās "atņemt" tirgus daļu tradicionālajiem medijiem. Viens no faktoriem, kas ietekmēs un veicinās šīs izmaiņas, ir uzlabotas iespējas precīzāk atlasīt un uzrunāt mērķauditoriju. Vēl viens svarīgs faktors ir iespēja veikt detalizētāku reklāmas kampaņu analīzi digitālajā vidē ar atbilstošiem analītiskiem rīkiem, piemēram, "Google Analytics" utt. Tomēr tradicionālo mediju ietekme tik un tā paliks ļoti spēcīga, jo mārketinga un pārdošanas mērķu sasniegšanai ir nepieciešams plānot gan "online", gan "offline" aktivitātes," uzsver S. Volvenkins.

Db.lv jau rakstīja, ka, lai gan pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku, pēc viņa aplēsēm pērn reklāmas apjomi internetā ir turpinājuši augt. Piemēram, pēc "Google Analytics" datiem "iMarketings.lv" klientu apgrozījums internetā 2018. gadā veidoja aptuveni 143 miljonus eiro. 

2019. gadā provizoriski tiek sagaidīts 20 līdz 30% pieaugums. "Šo izaugsmi panāksim, pateicoties gan reklāmas kampaņu pārvaldīšanai vietējā tirgū, gan arī, attīstot tirdzniecību jaunās valstīs ar esošajiem klientiem," teic S. Volvenkins.