SIA
"Color Expert-Storch LV" izstrādātais virtuālais
asistents jeb čatbots ļauj klientam veikalā čata veidā saņemt
konsultāciju par to, kāda ota vai rullis būs piemērotākais
izvēlētajai krāsai.
Šobrīd
testa režīmā kompānija ir startējusi "Būvniecības ABC"
veikalos Rīgā un jau šomēnes
iecerēts būt Lietuvas, Latvijas un Igaunijas veikalos, vēlāk –
Krievijā, Somijā, Ukrainā un Kaukāza valstīs. Šogad iecerēts
virtuālo asistentu ieviest vienpadsmit valstīs. "Izskatīsim
iespēju to ieviest arī pārējās valstīs, kurās strādājam –
Rietumeiropā un Skandināvijā. Šobrīd esam vienojušies ar
lielākajiem krāsu ražotājiem, kas pieejami "dari pats"
tipa veikalos – "Caparol", "Akzo Nobel", "Rīgas
laku un krāsu rūpnīca". Nākamie soļi ir audzēt
krāsu zīmolu skaitu, kas ir pieejami virtuālajā asistentā,"
teic Rolands Černišovs, SIA
"Color Expert-Storch LV" mārketinga un sortimenta nodaļas
vadītājs.
SIA
"Color Expert-Storch
LV" ir krāsotāju
instrumentu ražotāja un vairumtirgotāja "Storch-Ciret Group"
meitas kompānija. Ideja par šādu risinājumu radusies tieši
Latvijas struktūrvienībā. R. Černišovs uzsver, ka neviena
konkurenta rīcībā nav šāda virtuālā asistenta un uzņēmums
ir iesniedzis šī risinājuma patenta pieteikumu Eiropas Savienībā,
Krievijā un Ukrainā.
"Pareiza
krāsošanas instrumenta izvēle ir ļoti atbildīgs uzdevums. Pat,
ja instruments ir dārgs un kvalitatīvs, tas nedos iecerēto
rezultātu, ja tas nav piemērots izvēlētajai krāsai. Nepareizi
izvēlēta instrumenta dēļ klients nebūs apmierināts ne ar
krāsojuma kvalitāti, ne ar krāsas patēriņu," viņš norāda.
Risinājuma
izstrādē ieguldīti aptuveni desmit tūkstoši eiro.
Ideja
par virtuālo asistentu radās, mēģinot atrast risinājumu vairākām
problēmām – palielināt pārdošanas
apjomus veikalos, uzsākt ciešu sadarbību ar krāsu ražotājiem,
palīdzēt cilvēkiem izvēlēties pareizu instrumentu tirdzniecības
vietās, atslogot pārdevējus veikalos, radīt zīmolam pievienoto
vērtību zīmolam. "To visu sasummējot, radās ideja par
tiešsaistes rīku un nonācām līdz tam, ka tas var būt virtuālais
asistents," saka R. Černišovs.
Viņš
stāsta, ka no šāda risinājuma lietošanas pircējam veikalā ir
divi galvenie ieguvumi. Pirmkārt, nav "jāmedī"
pārdevējs, otrkārt, tiek piedāvāts pareizs
produkts, kas nozīmē, ka klients būs apmierināts ar krāsojumu,
krāsu, instrumentu un arī ar veikalu, kur to visu iegādājies.
"Vairāki ieguvumi ir arī veikaliem – virtuālais asistents
piedāvā kvalitatīvākus produktus, kā arī aksesuārus un papildu
instrumentus, kas palielina vidējo čeku. Virtuālais asistents
fokusējas uz noteiktu sortimentu, kas veikalam ļauj samazināt
vienību skaitu noliktavā. Tāpat tas, ka veikalā ir virtuālais
asistents, padara to atšķirīgu no konkurentiem. Manā skatījumā
šādiem risinājumiem ir nākotne. Jau šodien mēs lielāko daļu
informācijas par precēm iegūstam datoros un viedierīcēs. Kādēļ
mēs nevarētu saņemt konsultāciju par preci savā telefonā,
atrodoties veikalā?" tā R. Černišovs.