Vairums Latvijas kompāniju ir izveidojušas profilu kādā no sociālajiem tīkliem. Pats populārākais portāls ir Twitter, liecina Latvijas bizness un Internets pētījums.

26,4% respondentu norāda, ka biznesa nolūkos izmanto Twitter, 22,6% Facebook un 20,8% Draugiem.lv. Savukārt 18,9% uzņēmumu nav reģistrējušies nevienā no sociālajiem tīkliem. Interesanti, ka iepriekšējā pētījumā par sociālo tīklu izmantošanu, kurš tika veikts apmēram pirms gada, Draugiem.lv ieņēma pirmo vietu, bet Twitter vēl nebija tik populārs.

25,6% izmanto sociālos tīklus jaunu klientu piesaistīšanai, bet 25% lai palielinātu kompānijas produkta atpazīstamību. Tikai 12,8% respondentu ir reģistrējušies sociālajos tīklos ar mērķi paaugstināt eksistējošo klientu lojalitātes līmeni.

Pētījumā norādīts, ka neskatoties uz to, ka kompānijas pietiekami aktīvi izmanto sociālos tīklus noteiktu biznesa mērķu sasniegšanai, uzņēmēji tomēr nevelta pietiekamu uzmanību darba rezultātu vērtējumam šajos portālos. Tikai 37,5% respondentu veic sociālo tīklu aktivitāšu analīzi un tiem ir priekšstats par to, cik tas ir efektīvi.

«Ņemot vērā Eiropas un amerikāņu kompāniju pieredzi, kā arī sociālo tīklu attīstības tendenci, ar pārliecību var teikt, ka Latvijas kompāniju mārketinga aktivitātes sociālajos tīklos nākotnē kļūs daudz kvalitatīvākas. Vairāk kompāniju strādās pie tā, lai paaugstinātu esošo klientu lojalitātes līmeni un veltītu pienācīgo uzmanību darba rezultātu novērtējumam,» saka viens no pētījuma veicējiem GARM Technologies direktors Maksims Koržanovs.