Sākoties ārkārtas situācijai valstī, vairāk nekā puse
aptaujāto Latvijas interneta lietotāju nav varējuši apmeklēt
kādu no ieplānotajiem kultūras pasākumiem. Tikmēr 40 procenti
respondentu ir izmantojuši iespēju digitālā vidē apmeklēt
muzejus, skatīties teātra izrādes un koncertu ierakstus, bet
gandrīz 30 procenti ir gatavi par šādu saturu maksāt.
To liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" veiktā aptauja.
Veicot
Latvijas interneta lietotāju aptauju, noskaidrots, ka valstī
izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ aptuveni 40 procenti
respondentu nav varējuši apmeklēt no 1 līdz 4 ieplānotajiem
kultūras pasākumiem, kamēr 38 procenti nebija iepriekš plānojuši
šopavasar apmeklēt kultūras pasākumus. Aptuveni piektdaļa
respondentu – 21 procents – nav varējuši apmeklēt pat 5 un
vairāk no ieplānotajiem pasākumiem.
Pielāgojoties
noteiktajiem ierobežojumiem, 40 procenti aptaujāto ir izmantojuši
iespēju kultūras pasākumus baudīt, virtuāli apmeklējot muzejus,
skatoties koncertus un teātra izrādes internetā. Gan klātienē,
gan digitāli kultūras saturu nedaudz biežāk patērē respondenti,
kuriem nav bērnu skolas vecumā, un iespēju virtuālajā vidē
aplūkot šādu saturu tuvākajā laikā plānojuši 33 procenti
gados jaunāko respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem.
Lūgti
atbildēt, vai būtu gatavi maksāt par kultūras pasākumiem
digitālā vidē, 5 procenti respondentu norādīja, ka ir jau to
darījuši, 23 procenti būtu gatavi to darīt, savukārt 39 procenti
vēlētos šādu saturu saņemt bez maksas, bet 33 procenti nav
gatavi ne maksāt, nedz arī ir ieinteresēti patērēt šādu
saturu.
Tāpat
noskaidrots, ka pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī
12 procenti respondentu apmeklēja kultūras pasākumus vismaz reizi
nedēļā, 40 procenti – vismaz vienu vai vairākas reizes mēnesī,
35 procenti respondentu – retāk kā reizi mēnesī, savukārt 13
procenti aptaujāto šādus pasākumus neapmeklēja. Aptaujātie vīrieši retāk apmeklējuši kultūras pasākumus un ir
mazāk ieinteresēti arī digitālā satura patēriņā.
Aptaujā, kas veikta maija sākumā, piedalījās 1059 Latvijas interneta lietotāji. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.