Darbu
sākusi mobilo sakaru operatora "BITE" Latvijā esošā datu centra
paplašinātā daļa, kuras ietilpība, izmantojot jaunākos
infrastruktūras risinājumus, palielinājusies trīs reizes.
Darbību
uzsācis arī jauns uzņēmuma datu centrs Lietuvā. Projekta
rezultātā uzstādītas jaunākās sakaru infrastruktūras ierīces,
palielinot tīkla caurlaides spēju 10 reizes, kā arī stiprināta
"BITE One IT" koncepta klientiem nepieciešamo informācijas un
komunikāciju tehnoloģiju (IKT) pakalpojumu pieejamība,
nepārtrauktība un drošība. Tas ir īpaši svarīgi pandēmijas
radītās krīzes laikā, kad liela daļa uzņēmumu paļaujas uz
tehnoloģiju risinājumiem biznesa darbības nodrošināšanai vai
pārprofilēšanai, norāda uzņēmumā.
Ņemot
vērā dažādu nozaru uzņēmumu augošo pieprasījumu un interesi
par "BITE One IT" koncepta pakalpojumiem, šogad "BITES" Latvijā
esošā datu centra kapacitāte pieaugusi līdz maksimumam, un
uzsākta tā paplašināšana. Savukārt palielinoties datu
uzglabāšanas drošības prasībām, tika uzsākta otra datu centra
izbūve Lietuvā. Projektam noslēdzoties, infrastruktūras
modernizēšanā, uzstādot
jaunākās "NOKIA" sakaru infrastruktūras ierīces,
jauna datu centra izveidē un esošā paplašināšanā kopsummā
ieguldīti 500 000 eiro.
"Attīstot "BITE One IT" pakalpojumu koncepta
infrastruktūru, esam palielinājuši tās spēju pielāgoties
dažādām vajadzībām, tostarp mākoņpakalpojumiem, virtuālajam
privātajam tīkla, video straumēšanai, interneta un datu pārraidei
un citiem pakalpojumiem. Vienlaikus atzīmēšu, ka viena no digitālā
laikmeta vērtīgākajām valūtām ir informācija jeb dati, tādēļ
uzņēmējiem jautājumi par to, kā un kur droši tos uzglabāt,
kļūst aizvien aktuālāki.
Jaunais datu centrs Lietuvā nodrošinās
dubultu datu drošību gadījumos, ja Latvijā esošo datu centru
skars traucējumi. Tāpat bieži
vien drošības nolūkos uzņēmumiem, piemēram, finanšu un banku
sektorā strādājošajiem, ir noteikumi, ka datu rezerves kopijām
ir jāglabājas noteiktā attālumā no primārā datu centra
ģeogrāfiskās lokācijas, tādēļ datu centra izveide Lietuvā
vienlaikus ir atbilde arī uz šo klientu nepieciešamību," saka "BITES" vadītājs Kaspars Buls.
K.
Buls papildina, ka nereti uzņēmumu datu serveri glabājas nedrošās
vietās un neatbilstošos ekspluatācijas apstākļos, kur tos skar
putekļi un mitrums, līdz ar to tie kalpo īsāku laiku. Savukārt
pašreizējā veselības krīze atspoguļo to, ka strauja pāreja uz
attālinātu darbu nav iespējama, ja darbiniekiem no mājām nav
nodrošināta piekļuve serverim, kurā glabājas dati.
"Lai
gan sākoties pandēmijai "BITE One IT" datu centra klientu
skaits palielinājās vidēji par 5%, absolūtajos skaitļos tie ir
vairāki simti klientu, kuriem pēkšņi bija nepieciešami dažādi
IKT risinājumi. Pirmās pandēmijas nedēļas mūsu komanda daudz
strādāja pie tā, lai jauno klientu serverus pārnestu uz datu
centru, tā nodrošinot šo uzņēmumu darbības turpināšanos.
Prognozēju, ka klientu skaits tikai palielināsies, jo datu centra
pakalpojumi ir īpaši piemēroti uzņēmumiem, kam jāuzglabā
sensitīva informācija, tie nodrošina izdevumu optimizāciju, kā
arī ērtu pāreju no fiziska servera uz virtuālu datu glabāšanu,"
piebilst K. Buls.
Datu
uzglabāšanas infrastruktūras modernizācijas projekts tagad sniedz
iespēju piepildīt klientu šī brīža prasības, bet nākotnē tas
ļaus piedāvāt pakalpojumus, kas saistīti ar lietu internetu,
mašīnu tipa komunikāciju u.tml.