Pēc apvienošanās ar Latnet Bite spēj piedāvāt ne vien tipiskos mobilā operatora pakalpojumus, bet arī informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT) pakalpojumus.

SIA Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls gan atzīst, ka divu organizāciju apvienošanās nav vienkāršs process, bet motivācija ir plašākas tirgus iespējas. Cita veida partnerību uzņēmums nesen ir sācis ar konkurentu Tele2, paziņojot par kopīga radiopiekļuves tīkla būvēšanu 5G tīkla ieviešanai. Vairāk par sadarbības nozīmi biznesā, lietotāju mobilo datu patēriņa pieaugumu un to, kāpēc Latvijā, pretēji citām valstīm, turpina strauji augt viedtālruņu pārdošanas apjomi, viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Kas bija galvenie iemesli, kāpēc Bite nolēma apvienoties ar Latnet?

Kad definējām, ka gribam augt arī biznesa klientu segmentā, redzējām, ka tiem ir interese par daudz plašāku pakalpojumu loku, nevis tikai par tradicionālo mobilo operatoru produktiem, kas ir īsziņas, balss pakalpojumi un dati. Redzējām, ka apvienošanās dotu iespēju apmierināt lielu daļu klientu vajadzību. Paralēli tajā pašā laikā sākām saņemt jautājumus no klientiem par mūsu iespējām piedāvāt citus pakalpojumus. Apvienošanās process būtu noticis gadu agrāk, taču tobrīd mūsu investors iegādājās MTG Baltijā, un no biznesa viedokļa tika pieņemts lēmums visu darīt secīgi. Līdz ar to apvienošanās procesu var vērtēt kā organiski un pārdomāti veidotu.

Ko tagad varat izdarīt tādu, ko nevarējāt bez Latnet?

Līdz apvienošanai bez IKT pakalpojumiem varējām piedāvāt tradicionālus pakalpojumus. Skatoties uz mūsu tirgu un tuvajām kaimiņvalstīm, redzam, ka esam diezgan unikālā pozīcijā un Latvijā gandrīz vienīgie spējam piedāvāt pilnībā integrētus IKT pakalpojumus, kas ietver sevī gan IKT, gan mobilo tehnoloģiju pakalpojumus. Tagad novērtējam, cik stratēģiski pareizs solis šis bija, un redzam arī, ka mūsu biznesa klienti pozitīvi novērtē pakalpojumu klāsta paplašināšanos.

Ko tieši tas nozīmē?

Ja kādreiz klients pakalpojumus pirka no vairākiem piegādātājiem, tad šobrīd ir iespēja visu IKT pakalpojumu grozu saņemt pie viena piegādātāja. Tas dod iespēju ietaupīt 20% līdz 30% no kopējā rēķina, ko maksātu, ja pakalpojumi būtu no dažādiem piegādātājiem.

Biznesa pusē migrācija no viena pakalpojumu sniedzēja pie cita nav tas patīkamākais process.

Jā, tas varbūt pašā sākumā ir sāpīgs process, bet vēlāk dod uzņēmumam lielāku konkurētspēju.

Latnet un Bite šķiet diezgan dažādas organizācijas kultūras, izmēra un arī vecuma ziņā. Kas ir lielākie izaicinājumi, apvienojoties divām atšķirīgām organizācijām?

Jums pilnīga taisnība – šīs ir divas ļoti dažādas organizācijas. Uzņēmumu līdzšinējā pieredze, kultūra un vērtības ir bijušas diezgan atšķirīgas, tostarp apvienošanās brīdī Bitē strādāja 500 darbinieku, bet Latnet – 50. Tas bija daudz mazāks uzņēmums, kurā bija daudz vairāk personisko attiecību. Bitei visu darbības laiku ir bijušas milzīgas ambīcijas augt – gribam augt strauji un ar vērienu, savukārt Latnet uz tirgu skatījās pragmatiskāk. Nenoliedzami, kultūras atšķirības bija un pastāv arī šobrīd, taču integrācija jaunajās vērtībās un vidē ir pakāpenisks process, kas noris vēl joprojām, un redzu, ka esam uz pareizā ceļa.

Visu rakstu lasiet 19. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.