Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) piemērojusi administratīvo sodu 14 000 apmērā elektronisko sakaru komersantam SIA "Tet" par līguma kopsavilkumu neizsniegšanu patērētājiem, pirms elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu, tostarp distances līgumu, noslēgšanas, informē SPRK.

"Tet" ir pienākums samaksāt tam piemēroto naudas sodu 14 000 eiro apmērā, kas nonāks valsts budžetā, norāda SPRK.

Elektronisko sakaru komersantiem kopš 2020.gada decembra ir pienākums patērētājiem izsniegt un nodrošināt elektronisko sakaru pakalpojumu līguma kopsavilkumus pirms tie noslēdz elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu ar konkrēto komersantu. SPRK, veicot uzraudzības pasākumus 2024.gadā, novēroja atšķirīgas nepilnības elektronisko sakaru komersantu izstrādātajos kopsavilkumos un, veicot pārbaudes piecu lielāko elektronisko sakaru komersantu klientu apkalpošanas vietās, SPRK secināja, ka šo kopsavilkumu piemērošana tikai daļēji atbilst normatīvajos aktos paredzētajam prasībām.

"Tet" gadījumā par Elektronisko sakaru likumā ietvertā pienākuma neizpildi 2024.gada augustā tika ierosināta administratīvā pārkāpuma lieta un komersantam piemērots naudas sods, ko komersants pārsūdzēja tiesā. Lai arī Rīgas pilsētas tiesa ar 2025.gada 27.februāra spriedumu atstāja negrozītu SPRK lēmumu un "Tet" sūdzību noraidīja, "Tet" minēto spriedumu pārsūdzēja apgabaltiesā.
Savukārt 2025.gada 19.maijā Latgales apgabaltiesa lēma par atteikšanos ierosināt apelācijas tiesvedību. Apgabaltiesas lēmums nav pārsūdzams un stājas spēkā sastādīšanas dienā.

SPRK padomes priekšsēdētāja Alda Ozola rosina iedzīvotājus, pirms noslēgt līgumu par mobilo sakaru, interneta vai televīzijas pakalpojumiem, rūpīgi iepazīties ar komersanta sagatavoto līguma kopsavilkumu vēl pirms līguma noslēgšanas.Ozola norāda, ka līguma kopsavilkums jānodrošina arī gadījumos, kad galalietotājam tiek piedāvāts individualizēts pakalpojums, kā arī gadījumos, kad tiek slēgti distances līgumi.

SPRK pārbaudes liecina, ka klientu apkalpošanas centros bieži vien līguma kopsavilkuma informācija tiek izklāstīta mutiski, taču iedzīvotājiem ir tiesības to saņemt un komersantam pienākums izsniegt kopsavilkumu rakstveidā vai elektroniski. SPRK arī 2025.gadā turpina komersantu uzraudzību, tostarp veicot pārbaudes klientu apkalpošanas vietās.

Pērn SPRK elektronisko sakaru komersantu uzraudzībā kā prioritāti izvirzīja līguma kopsavilkumu pārbaužu veikšanu komersantu klientu apkalpošanas centros. Pārbaudēm tika izvēlēti komersanti, kuri nodrošina vismaz 15% no kopējā pieslēgumu skaita jebkurā no pakalpojumu kategorijām - "Tet", SIA "Latvijas mobilais telefons", SIA "Tele2", SIA "Bite Latvija" un SIA "Balticom". Pārbaužu vietas tika brīvi izvēlētas, ņemot vērā iedzīvotāju skaitu šajā teritorijā jeb potenciālo lietotāju skaitu, kuru tiesības var būt ietekmētas.

Jau ziņots, ka "Tet" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar 321,365 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa pieauga par 63,2% un bija 18,027 miljoni eiro. Vienlaikus pašas "Tet" apgrozījums pērn bija 185,389 miljoni eiro, kas ir par 1% mazāk nekā 2023.gadā, kamēr uzņēmuma peļņa saruka par 35,3% un bija 12,288 miljoni eiro.

"Tet" pieder valstij SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" personā (51%) un telekomunikāciju kompānijas "Telia Company" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%).