
Kolektīvā iepirkšanās uzņēmējdarbībai ne vienēr ir izdevīga – neņemot vērā apgrozījuma uzlabošanu un klientu pieplūdumu īstermiņā, radusies spriedze un nespēja tikt galā ar apjomīgu klientu skaitu var aizbiedēt jau esošos klientus. Tomēr var radīt arī tādu «speciālo piedāvājumu» programmu, kas uzņēmumam nes labumu, inc.com raksta Džefs Hadens (Jeff Haden). Viņš min astoņas situācijas, kad atlaides ļauj pelnīt.
1. Varat radīt maksimālu uzņēmējdarbības jaudu, piesaistot minimālas papildu izmaksas.
Autors iesaka izmantot šo iespēju tādā gadījumā, ja papildus klienti nepalielina jau esošās izmaksas, piemēram, tūrisma braucienu organizētājiem izmaksas līdz ar katru jaunu klientu autobusā vai izbraukuma laivā nepalielinās, bet apgrozījums gan.
2. Varat sadalīt esošās izmaksas. Daži var izmantot «īpašos piedāvājumus», lai, sadarbojoties ar partneriem, reklamētu savu produktu vai pakalpojumu. Tādējādi, tā vietā, lai nodoršinātu 50% atlaidi savam produktam, sadarbojoties ar partneriem, iespējams segt vien 30 – 40% no kopējās atlaides. Šo scenāriju nereti izmanto mazumtirdzniecības uzņēmumi, sadarbojoties ar ražotāju.
3. Ilgtermiņa klientu «ķeršana». Kolektīvās iepirkšanās piedāvājums var būt vērtīgs jaunu klientu piesaistē. Šis scenārijs der veselības un sporta klubiem, mūzikas pasniedzējiem, privātajiem treneriem, frizētavām, solārijiem un arī kādam neierastākam biznesam, kurā svarīgs ir pastāvīgs klients, piemēram, psihoterapeitiem. Autors gan silti iesaka šādos gadījumos ierobežot «speciālo piedāvājumu skaitu», lai neaizbiedētu esošos klientus.
4. Palielināt savu atbalstītāju loku sociālajos medijos. Ja piedāvājums ir bāzēts internetā, tad tādā veidā var palielināt savu «sekotāju» pulku sociālajos medijos.
5. Neļaut produktam novecot. Tā vietā, lai «norakstītu» novecot sākušu produktu, labāk ir laikus radīt «speciālu piedāvājumu».
6. Izmisuma solis. Uzņēmumam ir atļauts piedāvāt savu pakalpojumu vai produktu kolektīvās iepirkšanās portālos situācijās, kad ārkārtīgi nepieciešama naudas plūsma. Parasti divu līdz triju mēnešu laikā iespējams ievērojami palielināt ieņēmumus, tiesa gan, peļņa ir pavisam neliela, tomēr, iespējams, ar to pietiks rēķinu apmaksai.
7. Gribat slavu. Kolektīvās iepirkšanās piedāvājumi pavisam droši liks cilvēkiem par jums runāt. Jāņem vērā, ka runas būs pozitīvas vien tādā gadījumā, ja uzņēmums spēs tikt galā ar spējo klientu pieplūdumu.
8. Ja sākotnējā cena ir tāda, lai par to varētu kaulēties. Reti kurš maksā pilnu cenu, ja to var nokaulēt. Gadījumos, ja par cenu iespējams «sarunāt», sākotnējā cena kalpo vien kā vadmotīvs par labu komersantam. Tādā gadījumā «speciālais piedāvājums» jau ir tā cena, par kuru esat gatavi preci atdot pēc kaulēšanās ar picēju, vien šajā gadījumā būsiet izlaidis kaulēšanās procesu, uzreiz piedāvājot to cenu, kas jums pieņemama.
Dž. Hadens gan iesaka veikt matemātiskus apēķinus pirms lēmuma pieņemšanas par labu «speciālajiem piedāvājumiem». Viņš uzsver - «speciālie piedāvājumi» rada virkni papildus izmaksu, un dažiem uzņēmējdarbības veidiem ir izteiktas priekšrocības, bet dažos gadījumos - «speciālajiem piedāvājumiem» labāk iet apkārt ar līkumu.