No 20.augusta iedzīvotājiem, kas pārvietojas ar vilcienu, elektroniski apmaksātas pasažieru vilciena biļetes būs lētākas nekā tās, kas iegādātas klātienē, pie kasieres.

Pēdējā pusgada laikā pasažieru skaits, kas iegādājas biļetes izmantojot Mobilly lietotni, ir gandrīz dubultojies. Vilcienu biļešu pircēju skaits Mobilly vidē kopš janvāra pieaudzis no 10 līdz 20 tūkstošiem pasažieru, bet nopirkto biļešu skaits mēnesī tuvojas 100 tūkstošiem. Līdzīgi situācija arī autobusu biļešu tirdzniecībā – šā gada laikā klientu skaits pieaudzis pat trīs reizes.

Ir tikai loģiski, ka elektroniskās biļetes maksā lētāk nekā tās, kuras pārdod kasieris, izdrukājot uz papīra. Gluži vienkārši izmaksas ir zemākas, tātad arī cenai ir jābūt zemākai. Tas ir mazs, bet būtisks solītis ceļā uz modernu pasažieru apkalpošanas sistēmu. Īpašs prieks, ka šis lēmums skar visus tirgotājus, tātad tirgus netiek kropļots un mēs visi – gan valsts, gan privātie uzņēmumi varam konkurēt uz vienlīdzīgiem principiem, rūpējoties par augstāku servisa līmeni un pakalpojumu kvalitāti.

Ik mēnesi Latvijā tiek nopirkts aptuveni miljons vilciena biļešu, no tām 15% elektroniski, bet jau šobrīd ir vērojama aktīva tendence šai proporcijai mainīties, jo aizvien lielāks pasažieru skaits izvēlas elektroniskās biļetes. Būtiski ir veikt pirmo pirkumu internetā, pārvarēt neuzticības barjeru, saprast, cik tas ir ērti un droši, lai uz visiem laikiem aizmirstu par papīra biļetēm. Vienīgais, kas cilvēkam nepieciešams, ir uzlādēts mobilais telefons, lai varētu uzrādīt biļeti kontrolierim. Biļeti var iegādāties jau laikus, kaut iepriekšējā dienā, vai pa ceļam uz staciju, nav jāsatraucas par rindām, bet var mierīgi uzreiz doties uz savu reisu. Ja līdz šim mēs novērojām zināmus aizspriedumus, ka elektroniskās biļetes ir dārgas, kas gan neatbilst patiesībai, tad šobrīd arī šis psiholoģiskais šķērslis ir novērsts. 

Pārmaiņas notiek un pietiekami strauji, tomēr jāsaprot, ka joprojām netrūkst cilvēku, kas pret jebkurām inovācijām izturas skeptiski. Gluži tāpat, kā ir dzirdēts par skolotājiem, kas joprojām paralēli elektroniskajai sistēmai, uztur veco, labo klases žurnālu, tāpat vēl kādu laiku būs pieprasījums pēc papīra biļetēm. Kaut vai, lai būtu, kur ietīt košļeni vai aiz gara laika izgatavot mazu papīra lidmašīnīti. 

Ja pavisam nopietni, gribētos, lai tad, kad Latvijā sāks kursēt moderni vilcieni, kuros cita starpā būs arī iespējas uzlādēt telefonu, arī vairums biļešu tiktu tirgotas moderni.