Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic flotes modernizēšanai būs nepieciešami papildus ieguldījumi, trešdien intervijā Latvijas Radio teica bijušais airBaltic padomes loceklis Tālis Linkaitis. 

Viņš stāstīja, ka valdības plānotā pamatkapitāla palielināšana būs pietiekama, lai kompānija turpinātu strādāt un tai nebūtu jāaizņemas finansējums par augstāku cenu, taču kompānijā būs nepieciešami vēl papildus ieguldījumi. «Protams, kompānijas lidmašīnu parks ir jāmaina, līdz ar to ir gaidāma aviokompānijas modernizācija un tas nākotnē prasīs vēl līdzekļus,» teica Linkaitis.

Viņš izteica cerību, ka 2013.gadā airBaltic kļūs par pelnošu kompāniju. «Jāsaka, ka  aviācijas bizness vispār nav ļoti peļnoša nozare, tāpēc ir vairāk jāskatās uz to, ko šāda liela aviokompānija dod Latvijas ekonomikai papildus - tas ir darbs daudziem tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju, tūrisma nozares un lidostas attīstība,»  klāstīja Linkaitis. Pēc viņa teiktā, tas, vai airBaltic ir pelnoša kompānija, vai «pa nullēm» strādājoša, ir sekundārs jautājums.

Bijušais padomes loceklis neredz citu iespēju, kā vien papildus vēl atbalstīt airBaltic, jo «lidmašīnas noveco un jo mazāk lidmašīnas tipu ir aviokompānijas rīcībā, jo tas ir racionālāk un lētāk.»

Jau vēstīts, ka valdība 23.augustā  nolēma piedalīties airBaltic glābšanā. Par konkrētu pamatkapitāla palielināšanas veidu valdībā un starp akcionāriem vēl nav panākta vienošanās, taču par prioritāru tiek uzskatīts risinājums, ka abi aviokompānijas lielākie akcionāri proporcionāli iegulda airBaltic kapitālā. Konkrēta nepieciešamā summa pagaidām netiek atklāta, tomēr medijos izskanējis, ka tam būs nepieciešami 50 līdz 70 miljoni latu.