Aldis Zelmenis, speciāli Db
Populārākais
un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās
paaudzes "Renault
Zoe"
demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas
akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.
Auto
ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss
ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts
pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi
izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī,
iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības
panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia
Duster",
pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.
Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat
ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera
dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi
pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam
bagāžniekam.
Labi
sniedzamības rādītāji
Uzsākot
braukšanu, daudz kas vairs nešķiet tik rožainu. Nē, nē, kas
attiecas uz elektrosistēmu un elektro komponentēm, kas virza auto
uz priekšu, tur viss ir pat vislabākajā kārtībā. Ar jaunu un
jaudīgāku akumulatoru
Z.E.50, jaunā "Zoe" ar
vienu uzlādi var nobraukt 390 km. Turklāt reālajā dzīvē
elektrības krājumi neplok kā saulē pamests saldējums, kā tas
bieži ir novērots citiem elektrovāģiem.
Dinamiskie rādītāji ir
vairāk nekā cienījami. Dažam labam iekšdedzes vāģim, kas sevi
uzskata par pietiekami sportisku "Renault Zoe" spēs "noslaucīt
degunu". Pārbaudīts! Arī atjaunot "Zoe" krājumus, īpaši, ja
izmantosiet
50 kW jaudas līdzstrāvas
(DC) publiskos uzlādes stabiņus var gana ātri. Aptuveni 150 km
attāluma enerģijas rezervju atjaunošanai pietiks ar 25-30 min. No
mājas 2,3 kW kontaktligzdas pilnībā uzlādēt "Zoe" bateriju gan
aizņems pusotru dienu jeb aptuveni 34 stundas. Zelta vidusceļš
mājas apstākļos ir uzstādīt 11 kW lādētāju, ar piebildi, ja
mājai ir trīsfāžu pieslēgums ar 16 A (ampēru) strāvas
stiprumu, tad "Renault Zoe" uzlāde aizņems 6 stundas.
Izskats
vēl neko nenozīmē
Atgriežoties
pie salona ergonomikas un komforta. Sāksim ar priekšējiem
sēdekļiem. Tie paredzēti tikai īsiem gabaliem. Šo rindu autors
pārbaudīja - tie izskatās daudz labāk, nekā tajos ir sēdēt.
Pilsētā pilnībā pietiks, bet aizbraukt līdz Ainažiem vai
Pērnavai var nepietikt spēka. Mugurai šāds brauciens var
nepatikt.
Negaidīti, bet akustiskais komforts "Renault Zoe" ir līdzīgs
vecai buru laivai un tas nav saistīts ar to, ka pats auto brauciena
laikā ir kluss. Visādi krakšķi un sprakšķi, kas periodiski
ieskanās no automašīnas aizmugures, priekšējām sānu
durvīm, kaut kādā brīdī pievienojas priekšējās statnes un
vadības panelis. Nav jau tā, ka tas notiek nemitīgi, tomēr pat
jaunam budžeta vāģim "Dacia Duster" tādas ligas nav novērotas.
Iespējams, ka tas ir tāpēc, "Renault Zoe" salona tapsējums ir
pilnībā izgatavots no pārstrādātiem materiāliem.
Vēl viens
pieņēmums, ka elektro tehnoloģijas ir no "Renault Zoe" radītājiem
atņēmušas pārlieku daudz resursu, attiecīgi pārējam nav
pieticis spēka un naudas.
Vai arī ticamākā versija, ka eletriskā
sadaļa un tas viss, kas virza auto uz priekšu, ir bijis pietiekami
dārgs process un salons apzināti salipināts no 100 % atjaunojamiem
materiāliem, jo tā vienkārši ir lētāk.
Lai arī kā tur būtu, 100% elektroauto "Renault Zoe" šobrīd maksā, sākot no 28450 eiro.
Uz citu elektrovāģu fona nav nedz maz, nedz arī daudz. Jebkurā
gadījumā Eiropā arī "Renault Zoe" par pircēju trūkumu nesūdzas,
attiecīgi, ja pieprasījums ir lielāks nekā piedāvājums, tad
secinājums, ka salīdzinoši pavirši notapsētais salons noteikti
nav šķērslis "Renault
Zoe"
pārdošanas panākumiem.