Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi. 

20200703-1126-renault-zoe-durvju-apsuvum

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Labi sniedzamības rādītāji

Uzsākot braukšanu, daudz kas vairs nešķiet tik rožainu. Nē, nē, kas attiecas uz elektrosistēmu un elektro komponentēm, kas virza auto uz priekšu, tur viss ir pat vislabākajā kārtībā. Ar jaunu un jaudīgāku akumulatoru Z.E.50, jaunā "Zoe" ar vienu uzlādi var nobraukt 390 km. Turklāt reālajā dzīvē elektrības krājumi neplok kā saulē pamests saldējums, kā tas bieži ir novērots citiem elektrovāģiem. 

Dinamiskie rādītāji ir vairāk nekā cienījami. Dažam labam iekšdedzes vāģim, kas sevi uzskata par pietiekami sportisku "Renault Zoe" spēs "noslaucīt degunu". Pārbaudīts! Arī atjaunot "Zoe" krājumus, īpaši, ja izmantosiet 50 kW jaudas līdzstrāvas (DC) publiskos uzlādes stabiņus var gana ātri. Aptuveni 150 km attāluma enerģijas rezervju atjaunošanai pietiks ar 25-30 min. No mājas 2,3 kW kontaktligzdas pilnībā uzlādēt "Zoe" bateriju gan aizņems pusotru dienu jeb aptuveni 34 stundas. Zelta vidusceļš mājas apstākļos ir uzstādīt 11 kW lādētāju, ar piebildi, ja mājai ir trīsfāžu pieslēgums ar 16 A (ampēru) strāvas stiprumu, tad "Renault Zoe" uzlāde aizņems 6 stundas.

Izskats vēl neko nenozīmē

Atgriežoties pie salona ergonomikas un komforta. Sāksim ar priekšējiem sēdekļiem. Tie paredzēti tikai īsiem gabaliem. Šo rindu autors pārbaudīja - tie izskatās daudz labāk, nekā tajos ir sēdēt. Pilsētā pilnībā pietiks, bet aizbraukt līdz Ainažiem vai Pērnavai var nepietikt spēka. Mugurai šāds brauciens var nepatikt. 

20200703-1129-renault-zoe-aizm-sedekli.j

Negaidīti, bet akustiskais komforts "Renault Zoe" ir līdzīgs vecai buru laivai un tas nav saistīts ar to, ka pats auto brauciena laikā ir kluss. Visādi krakšķi un sprakšķi, kas periodiski ieskanās no automašīnas aizmugures, priekšējām sānu durvīm, kaut kādā brīdī pievienojas priekšējās statnes un vadības panelis. Nav jau tā, ka tas notiek nemitīgi, tomēr pat jaunam budžeta vāģim "Dacia Duster" tādas ligas nav novērotas. Iespējams, ka tas ir tāpēc, "Renault Zoe" salona tapsējums ir pilnībā izgatavots no pārstrādātiem materiāliem. 

Vēl viens pieņēmums, ka elektro tehnoloģijas ir no "Renault Zoe" radītājiem atņēmušas pārlieku daudz resursu, attiecīgi pārējam nav pieticis spēka un naudas. 

Vai arī ticamākā versija, ka eletriskā sadaļa un tas viss, kas virza auto uz priekšu, ir bijis pietiekami dārgs process un salons apzināti salipināts no 100 % atjaunojamiem materiāliem, jo tā vienkārši ir lētāk. 

Lai arī kā tur būtu, 100% elektroauto "Renault Zoe" šobrīd maksā, sākot no 28450 eiro. Uz citu elektrovāģu fona nav nedz maz, nedz arī daudz. Jebkurā gadījumā Eiropā arī "Renault Zoe" par pircēju trūkumu nesūdzas, attiecīgi, ja pieprasījums ir lielāks nekā piedāvājums, tad secinājums, ka salīdzinoši pavirši notapsētais salons noteikti nav šķērslis "Renault Zoe" pārdošanas panākumiem.