Lai radītu veiksmīgu uzņēmumu, sākotnēji ir būtiski izvēlēties pareizo darbības jomu, kā arī apzināties savu mērķauditoriju un tās vajadzības, uzskata Olga Kazaka, Olsen+Partners dibinātāja un partnere.

Uzņēmējam savi klienti ir ne tikai jāpazīst, bet arī jāspēj apmierināt to vajadzības, jo galu galā bizness savā būtībā ir cilvēku problēmu risināšana apmaiņā pret naudu, spriež O.Kazaka, piebilstot, ka būtiska loma biznesa veiksmes stāstā ir arī uzņēmuma darbiniekiem. Ideālas komandas veidošana ir aizraujošs process, kas nekad nebeidzas – vienmēr ir vieta attīstībai un pilnveidei. Tieši tas man arī patīk vadītāja lomā, jo līderim katru dienu no jauna jāmeklē atbilde uz jautājumu - kā nodrošināt pakalpojumu vērtību, kas pārsniegs to cenu? Šajā gadījumā atbilde slēpjas komandā, tāpēc ir svarīgi pieņemt darbā labākos no labākajiem, dalīties ar viņiem savā vīzijā, radīt attīstības iespējas un netraucēt viņu darbu, spriež O.Kazaka.

Nejaušības nav nejaušas

Es biju ļoti mierīgs un disciplinēts bērns, stāsta O.Kazaka. “Atceros, ka pat svētku reizēs bieži vien labprātāk paliku sēžam pie pieaugušo galda, nevis skraidīju apkārt ar citiem bērniem. Mana mīlestība pret lekciju lasīšanu un iespējām dalīties ar savām zināšanām attīstījusies jau kopš agras bērnības. Mājās nereti spēlēju skolotājos - veidoju burtnīcas, izsēdināju mīkstās rotaļlietas, imitējot klasi un mācīju tās. Pēc tam laboju kļūdas un vērtēju savus skolniekus ar atzīmēm. Vēl man ļoti patika veidot radošas kompozīcijas ar rokām – man bija īpašs plaukts, uz kura ik pa laikam mainīju dekorācijas, tādā veidā neapzināti trenējot savu radošumu un tieksmi pēc estētikas. Skolas laikos aktīvi darbojos arī kā žurnāliste skolas avīzē, nokļūstot arī izdevniecības nama Petits skolas redaktoru klubā. Tur mums visiem bija unikāla iespēja smelties zināšanas no pieredzējušajiem žurnālistiem, intervēt slavenības un pats galvenais – publicēties īstos medijos! Tā 15 gadu vecumā es kļuvu par vairāku laikrakstu ārštata žurnālisti un saņēmu par saviem rakstiem arī pirmos honorārus,” atminas O.Kazaka, kura, pēc vidusskolas absolvēšanas, iestājās Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultātē ar pārliecību, ka būs žurnāliste.

“Ar laiku mani vairāk gan sāka interesēt sabiedriskās attiecības un mārketings, tāpēc pakāpeniski pārorientējos uz šīm jomām, kā arī sāku meklēt darbu. Sākumā pieteicos darbam kādā nelielā sabiedrisko attiecību aģentūrā, taču tur mani nepieņēma, kā rezultātā sāku strādāt tiešā mārketinga kompānijā. Es vienmēr saku, ka visas nejaušības nav nejaušas – visai ātri par manu galveno klientu kļuva tā pati sabiedrisko attiecību aģentūra, kas manu kandidatūru pirms laika noraidīja. Tā bija lieliska iespēja mums iepazīties tuvāk un aģentūras vadībai saprast, ka, iespējams, darba atteikšana nebija pareizākais lēmums. Tā nu sanāca, ka galu galā sāku strādāt šajā kompānijā - sākumā kā projektu asistente, bet vēlāk - kļuvu arī par projektu vadītāju, sākot savu karjeru sabiedrisko attiecību jomā,” teic O.Kazaka.

Visu rakstu lasiet 26.novembra žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.