Rīgas kanāla slēgšana dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvdarbu laikā negatīvi ietekmēs atpūtas un tūrisma kuģīšu īpašnieku finansiālos rādītājus un reputāciju, pauda aptaujātie pakalpojumu sniedzēji.

Rīgas pasažieru kuģa apvienības (RPKA) valdes loceklis un SIA "Jaunā Vecrīga" valdes loceklis Jānis Uvarovs skaidroja, ka paziņojums no Rīgas domes par kuģošanas satiksmes slēgšanu pilsētas kanālā no ietekas pie Centrāltirgus līdz 13.janvāra ielas pārvadam saņemts īsti pirms sezonas sākuma, proti, šogad 2.martā, kad lielākā daļa uzņēmumu jau bija sagatavojušies sākt izbraucienus.

Uvarovs norādīja, ka apvienība vērsās Rīgas domē ar vēstuli, kurā tika minēts, ka organizācijas biedri neatbalsta kanāla slēgšanu, bet ir gatvi sarunām par to, kā šo situāciju varētu atrisināt, ieviešot dažādus ierobežojumus, līdzīgi kā tika darīts, kad tika nojaukta tirdzniecības centra "Titāniks" ēka, un kanāla satiksme tika sadalīta un kontrolēta ar bojām.

Tāpat vēstulē bija minēts, lai arī RPKA biedri atbalsta "Rail Baltica" projekta attīstību, kanāla slēgšana tūrisma sezonā nesīs zaudējumus un bojās pakalpojumu sniedzēju reputāciju pašmāju un ārvalstu viesu acīs.

Uvarovs pauda, ka Rīgas dome un "Rail Baltica" būvnieki pēcāk sarunās nepiekāpās, kam sekoja nākamā RPKA vēstule ar lūgumu atbrīvot uzņēmējus no kuģiem piemērojamās kanāla nomas maksas, pagarināt nomas līgumus vai jeb kā citādi atbalstīt finansiāli ietekmētos kuģu īpašniekus.

Taču, pēc viņa teiktā, arī šo aicinājumu Rīgas dome noraidījusi, piebilstot, ka "Rail Baltica" projekts Rīgai nesīs lielāku labumu, kā arī neesot regulējuma, kas uzliktu par pienākumu Rīgas domei kompensēt noteikto ierobežojumu ietekmi.

"Šobrīd nākas katrai grupai, katrai aģentūrai, kura ir rezervējusi braucienus pa Rīgas pilsētas kanālu, atvainoties, ka solītais maršruts nav pilnīgs, un tas prasa daudz nervu," sacīja Uvarovs.

Arī SIA "Kanāla motorlaivu kompānija", kas strādā ar zīmolu "Rigabycanal", vadītāja Iveta Skane skaidroja, ka remontdarbu dēļ nākas saskarties ar zināmām problēmām, piemēram, nepieciešamību mainīt kuģošanas maršrutus, klientu neapmierinātību un patērētāju vēlmi izvēlēties citus pilsētas apskates veidus, kā arī tehniskām izmaksām, kas saistītas ar kuģošanu pret straumi.

Skane arī norādīja, ka visi iepriekšminētie faktori negatīvi ietekmēs pārvadātāju finanšu rādītājus.

Tāpat viņa sacīja, ka mazās manevrēšanas telpas dēļ papildu risku rada arī individuālie kuģotāji.

Taujāti par prognozēm šai tūrisma sezonai, abi nozares pārstāvji pauda cerību, ka tā varētu būt laba, taču satiksmes ierobežojumi Rīgas kanālā, visticamāk, rezultātus ietekmēs negatīvi.

Tajā pašā laikā Uvarovs minēja, ka pieprasījumu pēc izbraucieniem ar kuģīti veicinās lielie pasākumi, tostarp patlaban notiekošais Pasaules čempionāts hokejā un gaidāmie Dziesmu un deju svētki.

Tikmēr Skane atzīmēja, ka vislabākās dienas pakalpojumu sniedzējiem Rīgas kanālā ir tad, kad galvaspilsētā piestāj tūristu kruīzu kuģi.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" būvdarbu laikā no 8.marta līdz rudenim slēgta kuģošanas satiksme Rīgas pilsētas kanāla sākumā pie iebrauktuves autoostā.

Paredzēts pārbūvēt tiltus pār kanālu Maskavas ielā un Ģenerāla Radziņa krastmalā, tādēļ kuģošana starp šiem tiltiem būs slēgta līdz 15.septembrim, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Tas nozīmē, ka šajā tūrisma sezonā kuģošanas pakalpojumu sniedzēji nevarēs piedāvāt loka maršrutu pa Rīgas kanālu un Daugavu, jo kanālā kuģīši varēs ienākt tikai caur Andrejostu. Loku pa Daugavu un kanālu klientiem nevarēs piedāvāt arī izklaides laivu iznomātāji.

Kuģošanas līdzekļu satiksmi kanālā varēs atjaunot pirms minētā laika, ja darbi tiks pabeigti ātrāk.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.