"Swedbank" savā mobilajā lietotnē ieviesusi iespēju veikt maksājumus,
nezinot saņēmēja konta numuru – pietiek tikai ar tālruņa
numuru.
Šāda veida pārskaitījumi ir pieejami ne tikai starp "Swedbank", bet arī citu banku klientiem, kuras pievienojušās
Latvijas Bankas uzturētajam Zibsaišu reģistram. Līdz
ar to maksājumi, kur jānorāda tikai saņēmēja mobilā tālruņa
numurs, nu ir kļuvuši pieejami vismaz 90% Latvijas komercbanku
klientu, to padarot par jaunu starppersonu norēķinu standartu.
"Pēdējo
ceturkšņu dati rāda, ka mūsu klientiem mobilā lietotne ir
kļuvusi par pamata bankošanās
veidu – šā gada martā autorizēšanās skaits "Swedbank" lietotnē
vairāk nekā trīs reizes apsteidza internetbankas lietošanu
datorā, savukārt lietotnē veikto maksājumu skaits internetbanku
apsteidza jau pagājušajā gadā. Iecere, ka banka nav vieta, uz
kuru speciāli jāiet vai jāzvana, bet tā bankas klientam ir
pieejama visur, kur vien klients atrodas, ir piepildījusies.
Turpinot šī sapņa realizāciju, esam ieviesuši nākamo elementu,
kas ļauj ietaupīt laiku, veicot savstarpējos norēķinus starp
privātpersonām, tai skaitā citu banku klientiem. Lai veiktu
maksājumu,
vairs nav jāievada saņēmēja konta numurs – varēs vienkārši
izvēlēties personu no sava tālruņa kontaktu saraksta vai ievadīt
tālruņa numuru manuāli," norāda "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.
Pateicoties
šai jaunajai iespējai, arī samazināsies cilvēku vajadzība nēsāt
līdzi skaidru naudu, jo maksāt uz tālruņa numuru ir ātrāk un
ērtāk. Ņemot vērā
šībrīža pandēmiju un nepieciešamību izvairīties no
kontaktēšanās, jaunā funkcionalitāte arī kalpos par drošāku
veidu naudas pārskaitījumiem starp privātpersonām.
Lai
varētu sākt lietot maksājumu iespējas uz tālruņa numuru, "Swedbank" klientiem nav jāveic nekādas papildu darbības, kā vien
tikai jāpārliecinās, ka ierīcē darbojas jaunākā "Swedbank" lietotnes versija – iOS
(41.0) vai Android (21123).
Tomēr, lai saņemtu maksājumus uz tālruņa numuru, jāreģistrējas
Latvijas Bankas Zibsaišu sistēmā, kas tiek izmantota šī
pakalpojuma nodrošināšanai. Šī platforma ļauj piesaistīt
personas kontu tās mobilā tālruņa numuram, kas ir apstiprināts
jeb verificēts "Swedbank".
"Lietotājs
Latvijas Bankas sistēmā var reģistrēties, izmantojot "Swedbank" lietotni – viss, kas jādara – jāapstiprina savs tālruņa
numurs un jānorāda konts, uz kuru saņemt ienākošos
pārskaitījumus (vienam tālruņa numuram var piesaistīt tikai
vienu kontu). Savukārt, ja maksātājs vēlēsies nosūtīt naudu
kādam, kurš vēl nav reģistrējis savu numuru sistēmā, lietotnē
iestrādāta ērta iespēja nosūtīt uzaicinājumu tai
pievienoties," skaidro V. Frolovs.
Jau
iepriekš gandrīz 500 000 "Swedbank" mobilās lietotnes īpašniekiem
bija iespēja veikt zibenīgus pārskaitījumus, izmantojot naudas
pieprasījuma funkciju. Pievienošanās Zibsaišu reģistram paver
iespēju veikt maksājumus bez konta norādīšanas arī uz citām
bankām Latvijā – šobrīd sistēmai pievienojušās arī "SEB
banka" un "Citadele".
Maksājumi
uz tālruņa numuru būs iespējami tikai eiro valūtā un tiem tiks
piemērota tāda pati maksa kā parastajiem iekšzemes
pārskaitījumiem.
Kā
norāda "Swedbank", maksājumi uz tālruņa numuru ir droši – to
drošības līmenis ir tāds pats kā parastajiem iekšzemes
pārskaitījumiem. "Tālruņa numurs tiek izmantots tikai kā
lietotāja identifikators, pēc kura Latvijas Bankas sistēmā tiek
atrasts saņēmēja konta IBAN numurs, kas pēc tam tiek izmantots
pārskaitījuma izpildei. Tas nodrošina lielākas ērtības
lietotājiem, tai pašā laikā saglabājot augstāko drošības
līmeni," paskaidro V. Frolovs.