Līdz 6. septembrim atvērta pieteikšanās sociālās uzņēmējdarbības ideju un projektu konkursā "Tam labam būs augt".

Konkursu organizē Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija sadarbībā ar "British Council" pārstāvniecību Latvijā. Konkursa noslēgumā divi sociālie uzņēmēji vai sociālās uzņēmējdarbības ideju vai projektu autori saņems naudas balvu 1200 eiro apmērā, ko nodrošina "British Council" pārstāvniecība Latvijā un SEB banka. Uzvarētājus noteiks konkursa žūrija un tiešraides skatītāju balsojums.  

"Konkursā var pieteikt ideju vai projektu, kas atbilst sociālās uzņēmējdarbības būtībai un definīcijai – ražot preces vai sniegt pakalpojumus ar mērķi risināt kādu sociālo problēmu vai radīt labumu sabiedrībai. Šī ir ne vien lieliska iespēja iegūt naudas līdzekļus biznesa izaugsmei, bet arī gūt pārliecību par savu ideju vai projektu, prezentējot to kompetentiem ekspertiem, un pastāstīt par savām biznesa iecerēm visai Latvijai," teic Madara Ūlande, Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācijas vadītāja.

Konkursā var piedalīties esošie un topošie sociālie uzņēmēji no visas Latvijas – uzņēmumi ar vai bez sociālā uzņēmuma statusa, biedrības un nodibinājumi, kam nepieciešamas finansējums kādas jaunas idejas vai jau esoša projekta realizēšanai, kā arī individuālas personas, kuras vēl tikai lolo savu sociālās uzņēmējdarbības ideju un meklē tai starta finansējumu.

Konkurss norisinās trīs kārtās. Lai pieteiktos, dalībniekiem ir jāaizpilda elektroniska pieteikuma anketa ej.uz/pieteikuma_anketa_LSUA. Konkursa otrajai kārtai tiks virzītas 25 spēcīgākās sociālās uzņēmējdarbības idejas vai projekti, un dalībnieki piedalīsies apmācībās, kur trenēsies īsi, saprotami formulēt savu ideju un prezentēt to profesionāliem ekspertiem. Konkursa fināls notiks 25. septembrī Rīgā, kad 10 finālisti prezentēs savu sociālās uzņēmējdarbības ideju vai projektu konkursa žūrijai un tiešraides skatītājiem visā Latvijā. Konkursa tiešraide būs skatāma portālā www.db.lv ar iespēju skatītājiem balsot par savu favorītu.

M. Ūlande stāsta, ka līdzīgus sociālās uzņēmējdarbības prezentāciju konkursus asociācija iepriekš ir rīkojusi ikgadējo Sociālās uzņēmējdarbības forumu ietvaros, kad pasākuma noslēgumā sociālie uzņēmumi prezentēja savas attīstības idejas. 2018. gadā laurus plūca sociālais uzņēmums "OWA", kas par iegūto finansējumu uzsāka jaunas T-kreklu kolekcijas ražošanu un sarīkoja profesionālu fotosesiju, kur apģērbu demonstrēja cilvēki ar invaliditāti. Savukārt 2019. gada foruma konkursā uzvarēja sociālais uzņēmums "Dabas Zirgi", kas par iegūtajiem naudas līdzekļiem sedza arhitekta honorāru par jātnieku mājas projekta izstrādi.

"Tomēr tik plašā mērogā un turklāt vēl ar iespēju pasākumu vērot tiešraidē ikvienam interesentam šo konkursu rīkojam pirmo reizi. Tiešraide būs nevien iespēja interesantā veidā sabiedrībai uzzināt par dažādām sociālās uzņēmējdarbības iniciatīvām un nobalsot par savu favorītu, bet arī konkursa dalībniekiem tā ir vienreizēja iespēja par savām idejām un projektiem pastāstīt visai Latvijai. Tāda iespēja negadās bieži! Ceru, ka ar tiešraides palīdzību mums arī izdosies savest kopā īstos cilvēkus – sociālās uzņēmējdarbības ideju un projektu autorus sadzirdēs potenciālie investori, vai atsauksies tie, kuri vēlas palīdzēt ieceres realizēt," norāda M. Ūlande.

Vaicāta par sociālās uzņēmējdarbības attīstību, viņa teic, ka sociālajiem uzņēmējiem, līdzīgi kā citiem, šis gads nav bijis viegls – pandēmija bija un vēl joprojām ir liels izaicinājums. Sociālajiem uzņēmējiem šajā laikā ir bijis "jānotur" ne vien bizness un darba vietas, bet arī jārūpējas par savu sociālo misiju. Taču, par spīti sarežģītajam laikam, interese par sociālo uzņēmējdarbību esot nemainīgi augsta – katru mēnesi sociālā uzņēmuma statusu iegūst vismaz trīs līdz pieci uzņēmumi, un arī citu interesentu par šo uzņēmējdarbības veidu netrūkst. "Prezentāciju konkurss būs laba iespēja esošajiem sociālajiem uzņēmējiem parādīt savu darbu un idejas plašākai sabiedrībai, savukārt tiem, kas varbūt gribētu kļūt par sociālajiem uzņēmējiem, bet vēl nav saņēmušies pirmajam solim, tā būs iespēja ieraudzīt, cik sociālā uzņēmējdarbība var būt daudzveidīga, ka uzņēmējdarbības pieeju un risinājumu klāsts aptver praktiski visas jomas, galvenais ir drosme un uzņēmība nepalikt tikai pie idejas, bet spert nākamo soli – to mēģināt īstenot dzīvē!" teic M. Ūlande.