Sarunu procedūrā par elektroenerģijas piegādi koncerna Latvijas dzelzceļš vajadzībām uzvarējusi a/s Latvenergo.

Sarunu procedūrā par piegādi pieteicās divi uzņēmumi – SIA Enefit un AS Latvenergo, tomēr izdevīgākus nosacījumus piedāvāja Latvenergo, kas piegādās elektrību LDz koncernam turpmākos divus gadus.

«Latvijas dzelzceļš veiksmīgi sadarbojas ar Latvenergo jau vairākus gadus, un šī sadarbība turpinās, jo uzņēmums spēja izveidot visizdevīgāko pakalpojuma piedāvājumu,» komentē LDz prezidents Uģis Magonis.

Vidēji gadā LDz koncerns patērē 115-120 miljonus kilovatstundu elektroenerģijas, no kurām apmēram trešā daļa tiek izmantota vilces nodrošināšanai, trešdaļa tiek izmantota LDz vajadzībām, bet atlikusī trešdaļa pārdota uzņēmumiem un privātpersonām, kuri jau vēsturiski ir LDz sadales tīkla klienti.

Pēc a/s Latvenergo Ārējo komunikāciju nodaļas vadītāja Andra Siksna sacītā, Latvenergo kopš enerģijas tirgus liberalizēšanas ir piedalījies konkursos un noslēdzis teju 1300 līgumus, klientiem piegādājot aptuveni 95% no Latvijas elektroenerģijas patēriņa.

Latvijas energoenerģijas tirgū aizvien pastāv sīva konkurence starp igauņu energokompāniju Eesti Energia un pašmāju Latvenergo.

Līdz ar regulēto elektrības tarifu pacelšanu šī gada 1. aprīlī Latvijas elektroenerģijas patērētājiem aug interese par brīvo elektrības tirgu. Igaunijas elektroenerģijas tirgotāja Eesti Energia meitasuzņēmums Latvijā SIA Enefit ir izjutis strauju iedzīvotāju intereses par elektrības piegādātāja maiņu pieaugumu.

Tiek solīts, ka uzņēmumam, slēdzot īgumu ar Enefit par elektroenerģijas šā brīža fiksēto cenu, ir iespējams ietaupīt līdz sešiem procentiem atkarībā no pieslēguma veida informē SIA Enefit rīkotājdirektors Jānis Bethers.

Tomēr elektroenerģijas piegādātāji ir ienteresēti tieši lielo klientu, kuru gada energo patēriņš sasniedz vairākus miljonus kilovatstundu, piesaistē. Savukārt Latvenergo tirgus daļa Igaunijā ir 5 – 6 % robežās.