
Plāno Rail Baltica intermodālā centra projektēšanu; vēl gan jārisina lokālplānojuma un pārvaldības jautājumi, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Līdz ar nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica (RB) un tās trases novietojuma apstiprināšanu ir skaidri zināms, ka RB intermodālais loģistikas centrs (ILC) atradīsies Salaspilī, norāda Satiksmes ministrijas (SM) projekta vadītājs Kaspars Vingris. Daudzkritēriju analīzē secināts, ka Salaspils izkonkurē ne tikai, piemēram, Iecavu vai Vangažus, bet arī Olaini. ILC iecerēts izveidot teritorijā starp esošajiem 1520 mm platuma sliežu ceļiem un autoceļiem A4 (Via Baltica) un P5 (savieno Sauriešus ar Tīnūžiem).
Jau piešķirto Eiropas Infrastruktūras savienojuma instrumenta (EISI) līdzekļu ietvaros (kopumā ar valsts finansējumu 291 milj. eiro) plānots sākt projektēšanu dzelzceļa līnijai ap Rīgu, tostarp pirmajai ILC kārtai. Projekta nacionālais ieviesējs SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas (EDzL) jau šogad iecerējis sludināt iepirkumus projektēšanai, ieplānojot dzelzceļa atzaru no galvenās līnijas un pirmos nepieciešamos tehniskos risinājumus ILC. Nākamajā kārtā tiktu plānota pilna sliežu ceļu sistēma un saistītā infrastruktūra (pievedceļi, celtņi).
Visu rakstu Iekustina loģistikas centru Salaspilī lasiet 15. septembra laikrakstā Dienas Bizness.
Abonējiet, lai saņemtu laikrakstu ik dienu.
Populārākie
- Mirusi Latvijas Ārstu biedrības prezidente Aizsilniece
- Reģistrētā bezdarba līmenis Latvijā aprīļa beigās samazinājies līdz 5,1%
- ES daudzgadu budžetam jāatspoguļo pašreizējā ģeopolitiskā, ekonomiskā un vides situācija
- Latvijas darba tirgus pārmaiņu priekšā: darbinieku trūkumu arvien biežāk risinās ar automatizāciju
- Kalve Coffee paplašinās Tallinā