Uzņēmums Krievijas dzelzceļš prasīs valdībai 2012.gadā palielināt tarifus par 23% vai arī izmaksāt uzņēmuma kompensāciju par negūto peļņu 147 miljrd. rubļu, ziņo lenta.ru.
Pie plānotā tarifu pieauguma 7,4% Krievijas uzņēmumu sagaida remonta ceļu samazinājums un 42 tūkst. cilvēku atlaišana.
Dokumentos Krievijas dzelzceļš uzsver, ka 2009. – 2010. gadā uzņēmuma tarifu līmenis noturējies, lai atbalstītu ekonomiku krīzes laikā, tajā pat laikā uzņēmums saņēmis arī kompensāciju. Savukārt 2012.-2013.gadā kompensācija vairs nav paredzēta, bet tarifiem jāpieaug tikai par 7,6% un 6,4%.
Krievijas dzelzceļš uzskata, ka 2012.gadā tarifi jāceļ par 23%, bet 2013.gadā par 7,5%. Tādā gadījumā uzņēmuma peļņa būs 108,2 miljrd. un 133,6 miljrd. rubļu. Savukārt, saglabājot patlaban apstiprinātos tarifus, uzņēmumu sagaida zaudējumi. Tāpēc Krievijas dzelzceļš piedāvā valdībai vai nu piekrist straujam tarifu kāpumam, vai arī kompensēt uzņēmuma zaudējumus no valsts budžeta.
Iepriekš va/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis sacīja, ka īsti nevar pateikt vai Krievijas tarifu pacelšana apdraudētu Latvijas kravu plūsmu.
«Viņi jau audzē tarifus ik pa laikam. Vienu laiku uz viņu ostām piegādes bija krietni lētākas nekā līdz sauszemes robežai. Viņi centās to izlīdzināt, paceļot tarifus uz Krievijas ostām un neceļot uz sauszemes robežpunktiem. Nākamgad Krievijā ir doma tarifus atkal visiem vienādi pacelt. Taču šeit būs loma arī maksai par vagonu izmantošanu,» norādīja U.Magonis.
Populārākie
- CleanR iegādājies 41,25% SIA Ķilupe kapitāldaļas
- Biroju telpu pārvērtības: ekspertu padomi, kā pārveidot jau iepazītas telpas
- Banku darbība atgriežas 70. gados – cilvēciska pieeja mūsdienīgā tehnoloģiskā izpildījumā
- Auto diski: ko nozīmē uz tiem esošie cipari? Īss ceļvedis ikvienam autovadītājam
- Lietuvas cerības uz ekonomisku labumu no attiecībām ar Taivānu bija kļūda