Šogad pircēji par sliktas kvalitātes produktiem sūdzējušies krietni vairāk nekā pagājušajā gadā, raksta tvnet.

«Šā gada desmit mēnešos par veikalu darbību no patērētājiem ir saņemtas 428 sūdzības, tai skaitā par tirgiem – 30,» norāda Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Pārtikas izplatīšanas uzraudzības daļas eksperte Velga Toma. «Salīdzinājumā ar 2009.gadu uz uzticības tālruni saņemto sūdzību skaits ir pieaudzis. 2009. gadā PVD saņēma 363 sūdzības, bet šogad desmit mēnešos – 428,» turpina V.Toma.

Trešdaļa no patērētāju sūdzībām izrādījās pamatotas, taču daudzos gadījumos pārbaudi PVD nebija iespējams veikt, jo cilvēki nebija iesnieguši pietiekami detalizētu informāciju.

Visvairāk patērētāji neapmierināti ar pārtikas kvalitāti (203 sūdzības), ar derīguma termiņu (89), higiēnas normu (43) un temperatūras režīmu (23) neievērošanu. Savukārt par piesārņotu pārtiku saņemtas 11 sūdzības.

Šādos gadījumos tārpu rašanās iemeslus var noskaidrot vienīgi, veicot pārbaudi vispirms tirdzniecības vietā. Ja veikalā pārkāpumi netiek konstatēti, PVD pārbauda citus posmus – vairumtirgotāju un ražotāju.

Parasti gan kukaiņi pārtikas produktos ieviešas tādēļ, ka tie netiek pareizi uzglabāti vai nu veikalā, vai noliktavā, skaidro PVD uzraudzības daļas vecākā eksperte Vineta Grīnberga.