
Ieguldot vairāk nekā 10 miljonus eiro, bioproduktu ražotājs SIA Lat Eko Food, kas strādā ar zīmolu Rūdolfs, piecu gadu laikā plāno trīskāršot ražošanas kapacitāti, radīt jaunus produktus un palielināt eksportu, intervijā stāsta Lat Eko Food dibinātāja, īpašniece un valdes priekšsēdētāja Egija Martinsone.
Kas ir paveikts pēdējo gadu laikā?
Nepārtraukti attīstāmies, un kopš 2014.gada, kad atvērām ražotni, vairākas reizes ir notikusi gan paplašināšanās, gan būvniecības darbi, gan ir dubultotas ražošanas jaudas. Šajā laikā ir nākušas klāt vairākas ražošanas līnijas, arī produktu veidi ir būtiski paplašinājušies – gan bērnu pārtikā, gan pieaugušo sortimentā. Attīstība mums notiek nepārtraukti, un katru gadu investējam jaunās iekārtās, tehnoloģijās un produktos. Katru gadu mums diezgan strauji pieaug apgrozījums. Ja mēs sākām praktiski no nulles, tad šobrīd šo gadu plānojam beigt ar 13 miljonu eiro apgrozījumu. Pāris miljoni mums katru gadu ir nākuši klāt. Tādu tempu mēs arī plānojam saglabāt.
Tas, ka ir iespēja paplašināties, nozīmē, ka ir arī pieaugošs pieprasījums pēc bioloģiskās pārtikas.
Protams, pieprasījums pēc bioloģiskās pārtikas jau tikai aug. It sevišķi tagad, kad pasaulē jau globāli Zaļais kurss ir aizgājis nopietnā līmenī. Visi nākotnes plāni jau arī ir tikai virzīties uz Zaļo kursu, uz ilgtspējas programmām un pasākumiem. Viennozīmīgi viss, kas ir ar ekoloģiskumu, bioloģisku un dabai saudzējošu ražošanu saistīts, tas noteikti būs tikai augošs. Ne tikai pārtikā, bet visās citās jomās.
Skatoties uz jūsu produktu klāstu, kas ir tie produkti, kurus ražojat visvairāk, un kuri ir tie, pēc kuriem pieprasījums, iespējams, ir mazāks?
Es neteiktu, ka pieprasījums pēc kaut kā būtu mazāks. Jautājums, kas ir tie mūsu prioritārie mērķa tirgi, uz ko mēs paši vairāk gribam fokusēties, specializēties. Pēc būtības es uzskatu mūs par profesionāliem, augsti kvalificētiem bērnu pārtikas ražotājiem, jo tas nav vienkārši. Tas ir sarežģīti. Tas prasa lielāku vērību pievērst likumdošanai, ražošanas tehnoloģijām un pārējiem procesiem nekā citu produktu ražošanā. Zīdaiņi ir mūsu sensitīvākā patērētāju kategorija, kāda vien varbūt, tāpēc tas paģēr no mums diezgan lielu atbildību salīdzinoši ar citiem produktiem. To mēs sev esam uzlikuši kā primāro mūsu uzdevumu – ražot bērnu pārtiku jau no pašiem pirmsākumiem, un tas ir mūsu galvenais produkts. Mēs gribam darīt to, ko mēs mākam, to, ko mēs mākam labi darīt, un mūs novērtē ne tikai Latvijā, bet nu jau visā pasaulē - gan mūsu produktus, gan mūsu garšas un kvalitāti, tāpēc mēs gribam saglabāt bērnu pārtikas ražotāju statusu kā primāro un fokusēties tieši uz bērnu pārtiku. Paralēli mēs ražojam produktus visai ģimenei, bet tas no kopējā apjoma šobrīd veido aptuveni 30%.
Visu interviju lasiet 27.maija žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.