Plānotie reklāmas ierobežojumi neveselīgajam uzturam nesniegšot cerētos rezultātus. Tieši pretēji – tie graušot Latvijas uzņēmumu un produktu konkurētspēju, norāda Latvijas Reklāmas asociācija (LRA) un reklāmas tirgus dalībnieki.

Tas negatīvi ietekmēšot ne tikai jau tā par 50% kritušo reklāmas tirgu, bet arī Latvijas ekonomiku kopumā, raksta mārketinga komunikāciju un sabiedrisko attiecību vortāls 7guru.lv. Uzņēmēji uzskata, ka labāks risinājums būtu veselīga dzīves veida popularizēšana, nevis noteiktu produktu reklāmu aizliegšana.

Taivas Ogilvy un ASAP Promo partneris Andris Blaka norāda, ka šis neesot tas brīdis, kad aizliegt neveselīga uztura reklāmas tādā veidā, kā Veselības ministrija to grib izdarīt. Daudz pareizāk būtu propogandēt veselīgu dzīves veidu, nevis aizliegt neveselīgu produktu reklāmu, jo tādā gadījumā rodas jautājums, kāpēc šādi produkti vispār ir pieejami tirgū. Savukārt McCann-Erickson Riga valdes priekšsēdētājs Ainārs Ščipčinskis skaidro, ka tiek reklamēti produkti, ko ražo vietējie ražotāji, un būtu naivi iedomāties, ka jautājums skars tikai reklāmu – tas tieši ietekmēs Latvijas pārtikas ražotāju eksistenci konkurences apstākļos.

Viņš piebilst: «Pārstrukturēt Latvijas ražošanu uz tikai veselīgas pārtikas ražošanu prasīs vairākus gadus un milzīgas investīcijas. Tikmēr ārzemju konkurenti nogremdēs jau tā knapi dzīvību velkošos vietējos ražotājus, jo viņi var ievest veselīgu pārtiku no citām valstīm.»

Veselības ministrijas iecere esot liekulīgi centieni rūpēties par Latvijas iedzīvotājiem. Ja jau tiekot domāts par tautas veselību, tad jāaizliedz dezodorantu pārdošanu – ASV pētījumi rādot, ka dezodoranta lietošana varētu būt par iemeslu krūšu vēzim. Vajadzētu arī aizliegt valdībai pieņemt negatīvus lēmumus, jo tie veicina sirds slimības un palielina mirstību. Noteikti ir arī statistikas dati par mirstību no sirds slimībām, bilst JCDecaux Latvija direktore Jeļena Brokāne.

LRA nozares iebildumus paudusi atklātajā vēstulē Latvijas Darba evēju konfederācijas ģenerāldirektorei Elīnai Eglei un veselības ministram Jurim Bārzdiņam. Industrija ir izteikusi protestu pret atsevišķiem Veselības ministrijas plāna punktiem, kas saistās ar reklāmas ierobežojumiem neveselīgam uzturam.