Latvijā līdz 2025. gada beigām sagaidāms mērens jauno automašīnu tirgus pieaugums, aģentūrai LETA sacīja automašīnu "Volkswagen" un "Audi" izplatītāja AS "Moller Mobility Group" Baltijas reģiona vadītāja Izīda Gerkena.

Viņa, balstoties Auto asociācijas apkopotajos datos, norāda, ka 2025. gada astoņos mēnešos jauno auto tirgus Latvijā pieaudzis par 28% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn.

Tostarp "premium" segments astoņos mēnešos pieaudzis par vairāk nekā 5%, taču zīmola "Audi" jauno auto pārdošanas rezultāti pieauguši par 31%, veidojot vairāk nekā ceturtdaļu jeb 25% no visa "premium" tirgus, atzīmēja Gerkena.

Viņa skaidro, ka pieaugums saistīts ar ražotāju piedāvājuma pieejamību, kā arī fokusu uz elektrificētajiem modeļiem - uzlādējamajiem (plug-in) hibrīdiem un elektroauto.

Gerkena piebilda, ka vēsturiski gada pēdējais ceturksnis vienmēr ir bijis aktīvākais, tādēļ arī šogad nav pamata gaidīt būtiskas negatīvas izmaiņas. "Pieprasījumu veicina procentu likmju kritums, kas 2025. gada astoņos mēnešos mainījis pirkumu struktūru - arvien lielāka daļa klientu izvēlas automašīnas iegādāties līzingā," viņa minēja.

Viņa arī norādīja, ka vidējās cenu kategorijas automobiļi turpinās nodrošināt stabilu pieprasījumu, kur dominē "Volkswagen" modeļi. Savukārt "premium" segmentā, īpaši "Audi Q" sērijā, klientu izvēli līdz gada beigām noteiks tirgotāju piedāvātās atlaides, papildu aprīkojums un labvēlīgi finansēšanas risinājumi.

Gerkena arī minēja, ka elektrificētajos segmentos visstraujāko izaugsmi saglabās uzlādējamie hibrīdi. "Savukārt elektroauto tirgus, kas 2025. gada astoņos mēnešos pieauga par 37,9%, pēc Eiropas Savienības (ES) līdzfinansētas elektroauto iegādes atbalsta programmas (EKII) noslēguma šogad augustā var piedzīvot mērenāku izaugsmi, ja netiks ieviesti jauni atbalsta mehānismi," uzsvēra Gerkena.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka šāda neregulāra valsts atbalsta pieejamība rada tirgus svārstības. Viņasprāt, ilgtermiņā daudz efektīvāks risinājums būtu prognozējams un stabils valsts atbalsts, kas nodrošinātu ne tikai pakāpenisku, bet arī noturīgu pāreju uz elektroauto un plug-in hibrīdu plašāku izmantošanu. Turklāt viņa uzsvēra, ka atbalstam jābūt pieejamam ne tikai privātpersonām, bet arī juridiskajam sektoram, jo uzņēmumu autoparkos pāreja uz elektrificētajiem transportlīdzekļiem var notikt visstraujāk.

Savukārt lietotu auto segmentā līdz gada beigām gaidāma stabila aktivitāte.

Uzņēmuma vadītāja rezumēja, ka kopējais tirgus saglabās līdzsvaru, bet bez papildu atbalsta straujais pieprasījuma kāpums pēc elektrificētajiem lietotajiem auto varētu samazināties.

Jau ziņots, ka "Moller Auto" ir "Møller Mobility Group" pilnībā piederošs mazumtirdzniecības uzņēmums. "Moller Auto" uzņēmumu grupa darbojas visās trīs Baltijas valstīs, Latvijā un Lietuvā pārstāvot automašīnu zīmolus "Volkswagen" un "Audi", bet Igaunijā - "Volkswagen" un "Škoda" zīmolus. Latvijā un Igaunijā uzņēmums pārstāv arī "Škoda" autorizēto servisu. "Moller Auto" uzņēmumu grupu Baltijā veido 11 uzņēmumi - to kopējais revidētais apgrozījums Baltijā 2023. gadā bija 368 miljoni eiro, revidētā peļņa pēc nodokļiem - 6,7 miljoni eiro.

Automašīnu tirgotājs SIA "Moller Auto Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 100,76 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,3% vairāk nekā 2023. gadā, bet uzņēmuma peļņa samazinājās par 22,3% - līdz 2,152 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmums reģistrēts 1992. gadā, un tā pamatkapitāls ir 5,163 miljoni eiro. "Moller Auto Latvia" īpašnieks ir Norvēģijas "Moller Bil".