Lai bizness augtu un attīstītos, uzņēmējiem nevajadzētu fokusēties uz slikto,
bet tā vietā jāmēģina būt optimistiem un katrā krīzē saskatīt iespējas, nevis tikai
izaicinājumus, domā Brigita Rībena, SIA Averto valdes locekle.
Katrai situācijai ir savs risinājums, ir tikai
nepieciešams laiks un vēlēšanās to atrast,
spriež B. Rībena. Viņa neslēpj, ka pēdējos
gados piedzīvotās krīzes uzņēmumam Averto ļāvušas būtiski audzēt apgrozījumu, pērn
pārsniedzot jau četru miljonu eiro atzīmi.
Uzņēmējam ir jābūvē nevis kastītes, bet gan
tilti, nepārtraukti vērtējot, kas konkrētajā situācijā strādā un kas ne, teic B. Rībena, piebilstot, ka ļoti svarīgi
ir arī sekot savai vīzijai. Es uzskatu, ka ceļā uz saviem mērķiem
nekad nevajadzētu apstāties, jo neviens ārējais faktors, manuprāt, nav pietiekami liels iemesls, lai to darītu. Ārējie faktori var
mūs izaicināt un likt pārbaudīt pašiem sevi, taču tas noteikti nav
iemesls, lai apstātos, norāda Averto valdes locekle.
Averto Latvijas tirgū darbojas jau 14 gadus. Kā radās ideja
par uzņēmuma dibināšanu?
Kārtis salikās tā, ka tas vienkārši notika. Man vienmēr ir bijusi vīzija par to, ka man būs liels bizness, un šajā ziņā mani
ļoti motivēja mani iepriekšējie vadītāji un kolēģi. Visās darba
vietās man ir bijuši ļoti labi mentori, kas savā ziņā parādīja pareizo ceļu, ļaujot man saprast, ka es varu paveikt daudz vairāk,
nekā pašai reizēm šķiet. Savu biznesu sāku 2008. gadā – laikā,
kad Latvija piedzīvoja Parex bankas kraha radīto krīzi. Tas bija
izaicinošs laiks, bet jau toreiz sapratu, ka uzņēmējs krīzes apstākļos nedrīkst padoties, gluži pretēji – krīze ir lielisks laiks, lai
meklētu iespējas. To arī vienmēr esmu darījusi – visas krīzes,
ar ko šo 14 gadu laikā ir nācies saskarties, esmu uzskatījusi par
savām iespējām.
Ir uzņēmēji, kas krīzes tiešām prot veiksmīgi izmantot savā
labā, taču ir arī tādi, kas krīzes laikā savus biznesus zaudē.
Ar ko šie uzņēmēji atšķiras – domāšanas stilā, darbībās?
Domāju, ka tas vairāk ir saistīts ar cilvēka raksturu. Es, piemēram, nekad nebūvēju kastītes, bet gan tiltus. Es neesmu
pesimiste, bet optimiste, jo tas, manuprāt, vairo enerģiju un iespējas. Es nefokusējos uz slikto, bet tā vietā redzu situāciju un
meklēju tai risinājumus. Šajā gadījumā stāsts ir par domāšanu,
jo, pareizi domājot, iespējams veikt arī pareizās darbības.
Pēdējie gadi uzņēmējiem ir bijuši ļoti izaicinoši – brīžiem
nebija pat skaidrs, kas notiks rītdien, nemaz nerunājot par
tālāku nākotni. Kāda ir bijusi jūsu stratēģija krīzes apstākļos – neraugoties ne uz ko, doties nosprausto mērķu virzienā vai tomēr nedaudz piebremzēt?
Tas atkal ir stāsts par attieksmi. Mēs varam uzbūvēt kastīti un
gaidīt, kas notiks, paliekot sēdēt turpat kastītē. Otrs variants –
mēs varam būvēt tiltus no vienas kastītes uz otru un skatīties, kas
konkrētajā situācijā strādā un kas ne. Jebkurā gadījumā – ja uzņēmējam ir vīzija, viņam jāturpina tai sekot. Nekad nevajag apstāties, jo neviens ārējais faktors, manuprāt, nav pietiekami liels
iemesls, lai to darītu. Jā, ārējie faktori var mūs izaicināt un likt
pārbaudīt pašiem sevi, taču tas noteikti nav iemesls, lai apstātos.
Šobrīd Averto apgrozījums sasniedzis jau četrus miljonus
eiro. Kas ir bijis jūsu veiksmes pamatā?
Nospraustie mērķi. Katru gadu mēs uzstādām konkrētus mērķus un darām visu iespējamo, lai tos sasniegtu. Neviens satricinājums nevar būt šķērslis, ja tev ir mērķis, līdz kuram tu
vēlies nonākt. Tas laikam ir galvenais, kas nepieciešams, lai
sasniegtu labus rezultātus biznesā, jo jebkuru šķērsli iespējams
apiet! Otrs ir jau vairākkārt pieminētā attieksme – gan pašiem
pret sevi un biznesu kopumā, gan pret klientiem. Klienti visus
14 gadus mums ir bijuši ļoti svarīgi – mēs esam uz klientiem
vērsts uzņēmums, un es droši varu apgalvot, ka klienti ar savām prasībām un ieteikumiem ir virzījuši mūs uz priekšu. Mēs
ieklausāmies savos klientos un augstu vērtējam komunikāciju.
Gan pirms pirkuma, gan pirkuma veikšanas brīdī, gan pēc tam
mēs atbalstām mūsu klientus un nekad nepametam tos vienus.
Attieksme noteikti ir mūsu veiksmes stāsts.
Visu interviju lasiet 12.decembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!