Rail Baltica būvniecība Igaunijā ir sasniegusi nozīmīgu atskaites punktu – būvniecības līgumi tagad aptver pusi no pamattrases, kas stiepjas no Īlemistes stacijas līdz Tootsi Pērnavas apriņķī.

Piektdien Järvakandi, Raplas apriņķī, Rail Baltica nacionālais ieviesējs Rail Baltic Estonia  parakstīja līgumu ar AS TREV-2 Grupp par projektēšanas un būvniecības darbiem vēl 14 kilometru garumā, kas aptver posmu Kärpla-Selja Raplas apriņķī. 

"Rail Baltica nav tikai jauns transporta koridors, kas savienos Igauniju, Latviju un Lietuvu ar pārējo Eiropu, tas ir būtisks ieguldījums mūsu ekonomikā un drošībā," sacīja Rail Baltic Estonia izpilddirektors Anvars Salomets (Anvar Salomets). "Rail Baltica ir stratēģiskas nozīmes projekts, kas atver jaunus tirgus Igaunijas uzņēmumiem un stiprina reģionālo drošību."

TREV-2 Grupp veiks gan projektēšanas, gan būvniecības darbus dažādiem infrastruktūras elementiem šajā posmā. Tas ietver Ahekõnnu un Nõlva viaduktus, kas nodrošinās vietējos transporta savienojumus ar jauno dzelzceļa koridoru, kā arī Kärpla ekoduktu un Kootja zaļo tiltu, lai savvaļas dzīvnieki varētu droši pārvietoties. Tāpat līgums paredz dzelzceļa tiltu izbūvi pār Velises un Nurtu upēm, kā arī Lihuveski dzīvnieku tuneli, mazinot dzelzceļa ietekmi uz vidi. Šīs būves tiks īstenotas kā daļa no pamattrases projektēšanas un būvniecības darbiem, nodrošinot Rail Baltica atbilstību gan tehniskajiem, gan vides standartiem.

"TREV-2 Grupp jau ir plaša pieredze un cieša sadarbība ar pasūtītāju dažādu Rail Baltica trases posmu un ar tiem saistītās infrastruktūras būvniecībā," uzsvēra TREV-2 Grupp izpilddirektors Svens Pērtens (Sven Pertens). "Ņemot vērā šī projekta mērogu, Rail Baltica būvniecība ir būtiska Igaunijas ekonomikai un infrastruktūras nozarei, pašreizējā ekonomiskajā situācijā nodrošinot būvniecības sektoram ilgtermiņa plānošanas iespējas." 

Kärpla-Selja posma projektēšanas un būvniecības līguma vērtība ir 67,6 miljoni eiro (bez PVN). Darbi turpināsies līdz 2028. gada beigām, un līdz 2027. gadam plānots pabeigt vismaz astoņus kilometrus pamattrases uzbēruma.

Būvniecības līgums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) un Igaunijas valsts budžeta.