
Zīmola "Tesla" automašīnām koplietošanas segmentā ir salīdzinoši augstas uzturēšanas izmaksas, pauda koplietošanas automašīnu zīmola "Carguru" dibinātājs Vladimirs Reskājs.
Viņš skaidroja, ka pieprasījums un interese pēc "Tesla" automašīnām Latvijā saglabājas stabila, tomēr šī zīmola automašīnām ir salīdzinoši augsts kopējais uzturēšanas izmaksu līmenis, kas ietver ne tikai auto cenu, bet arī servisu, rezerves daļu un infrastruktūras izmaksas.
Jautāts, vai šo iemeslu dēļ uzņēmums pārdos "Tesla" automašīnas, Vladimirs Reskājs norādīja, ka kompānija regulāri pārdod daļu no autoparka, un tas attiecas arī uz "Tesla" automašīnām.
Patlaban "Carguru" kopējais autoparks ir ap 400 automašīnām, no kurām aptuveni 150 ir "Tesla" modeļi.
Pērn augustā "Carguru" īpašniece SIA "Slyfox" iegādājās automašīnu "Tesla" koplietošanas platformu "Ox Drive".
Darījums paredzēja, ka "Carguru" autoparks tiks papildināts ar vairāk nekā 200 jauniem elektroauto, tostarp ar "Tesla" un "Audi" modeļiem, kurus varēs rezervēt un izmantot braucieniem "Carguru" mobilajā lietotnē.
Darījuma rezultātā "Slyfox" kļuva par "Ox Drive" nodrošinātāja SIA "Spaceship" vienīgo īpašnieku. Savukārt Aigara Kesenfelda kontrolētās "Eleving Group" uzņēmums AS "Eleving Vehicle Finance", kas līdz tam bija "Spaceship" vairākuma dalībnieks (93,33% daļu), ieguva 36,24% no "Slyfox" daļām.
Tādējādi 21,84% "Slyfox" daļu patlaban pieder SIA "Eurotrail", kuras patiesais labuma guvējs ir Kaspars Viškints, 14,28% daļu - Judītei Zakai, 13,23% - Vladimiram Reskājam, 9,03% - Annijai Reskājai, 4,62% - Vadimam Reskājam, bet sešiem uzņēmumiem katram pieder mazāk nekā 1% "SlyFlox" daļu.
"SlyFox" reģistrēts 2016. gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,19 miljoni eiro. 2024. gadā "SlyFox" strādāja ar 3,88 miljonu eiro apgrozījumu un 5127 eiro peļņu.
Savukārt "Spaceship" reģistrēts 2021. gada martā, un tā pamatkapitāls ir 73 875 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2024. gadā bija 1,632 miljoni eiro, bet zaudējumi veidoja 609 271 eiro.