Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma “Balcia” parakstīto prēmiju summa pērn sasniegusi 120 miljonus eiro, savukārt uzņēmuma izaugsme Latvijā 2023. gada pirmajos deviņos mēnešos pārsniegusi Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus izaugsmi (+23%). 

2023. gadā grupas līmenī “Balcia” biznesa izaugsme mērojama ar 48 % pieaugumu, savukārt Latvijā biznesa rezultāti tika četrkāršoti, salīdzinot ar 2022. gadu. Parakstīto prēmiju apjoms sasniedza 120 miljonus eiro, un atlīdzībās izmaksāti 72 miljoni eiro pretstatā 42 miljoniem eiro gadu iepriekš. Tikmēr Latvijā parakstīto prēmiju summa pērn sasniedza 25 miljonus eiro, savukārt atlīdzību izdevumi  13 miljonus eiro (sešas reizes vairāk kā gadu iepriekš).

Biznesa attīstībā “Balcia” pērn kopumā ir veikusi stratēģiskās investīcijas 4,1 miljonu eiro apmērā. No tiem 0,5 miljoni eiro tika ieguldīti uzņēmuma paplašināšanā, 90 dienu laikā veiksmīgi startējot Igaunijas tirgū. Papildus 0,3 miljoni eiro tika investēti digitālo kanālu izveidē, stiprinot uzņēmuma tehnoloģisko infrastruktūru. Savukārt 0,3 miljoni eiro tika novirzīti cilvēkresursiem, nodrošinot un uzlabojot darbinieku labumu programmu, apmācības un karjeras izaugsmes iespējas. Investīcijas zīmola attīstībā sasniedza 3  miljonus eiro, radot jaunu zīmola identitāti un izglītojošas aktivitātes, un iniciatīvas par apdrošināšanas jautājumiem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Polijā.

“Pateicoties investīcijām zīmola izaugsmē, tehnoloģiju inovācijās, darbiniekos, kā arī jaunos pārdošanas kanālos un tirgos, “Balcia” izaugsmes tempi ievērojami pārsniedza vidējos tirgus rādītājus. Mūsu izaugsmes pamatā ir uzņēmuma procesu optimizācija, gan ieviešot vairākas procesu automatizācijas iniciatīvas, gan atsakoties no liekiem birokrātiskiem procesiem. Esam turpinājuši stiprināt mūsu pieejamību digitālajā vidē, kā arī ieguldījuši investīcijas mūsdienīgas un iesaistošas darba vides izveidošanā. “Balcia” straujā izaugsme viennozīmīgi skaidrojama ne tikai ar profesionālu darbinieku piesaisti, bet arī ar vispārējo sabiedrības uzvedības maiņu par labu regulārai apdrošināšanas pakalpojumu izvēlei, ne tikai dodoties ceļojumā vai jau pēc negadījuma, bet apdrošinot savu mājokli, automobili vai skrejriteni arī ikdienā,” stāsta Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Populārākie apdrošināšanas produkti Latvijas iedzīvotāju vidū ir bijuši KASKO, nelaimes gadījumu un ceļojumu apdrošināšana. Savukārt vislielāko lēcienu, salīdzinot ar iepriekšējo periodu, piedzīvojusi ceļojumu, OCTA un mājokļa apdrošināšanas produkti. 

“Balcia” pērn aktīvi strādāja pie dažādu tehnoloģisku jauninājumu ieviešanas. Sešu mēnešu laikā tika izstrādāta mobilā lietotne apdrošināšanas pakalpojumu iegādei un atlīdzību pieteikšanai. Sākotnēji tā tika iepazīstināta Latvijas tirgū, bet vēlāk arī Lietuvā un Igaunijā. Pirmajā dienā aplikācija tika lejupielādēta tūkstotis reižu, un gada beigās lietotāju skaits sasniedza teju 15 tūkstošus. 

Apdrošināšanas nozarē arvien vairāk ienāk mākslīgā intelekta rīki. Īpaši spilgti tas novērojams auto apdrošināšanas veidos. “Balcia” šogad uzsāka sadarbību ar datu zinātnes jaunuzņēmumu “kasko2go”, kas ar mākslīgā intelekta riska aprēķināšanas programmatūras palīdzību ļauj vēl precīzāk aprēķināt piedāvāto apdrošināšanas pakalpojumu. Šādu risinājumu līdz šim nav izmantojis neviens no Latvijas apdrošinātājiem. 

Paralēli kopā ar diviem ārvalstu jaunuzņēmumiem uzņēmums strādā pie risinājuma, lai klients, kuram noticis negadījums ar automobili, caur “Balcia” mobilo aplikāciju varētu uzņemt bildes ar apskādēto auto, un mākslīgais intelekts veiktu pirmreizējo bojājumu novērtējumu. “Tas ir mūsu ideālais apdrošināšanas atlīdzības scenārijs, kurā nebūtu jāgaida nekādi servisa tāmes aprēķini, jāzvana servisam un tamlīdzīgi. To visu varētu izdarīt ar pāris klikšķiem, ievērojami ietaupot laiku kā klientam, tā mums,” piebilst J.Lucaus. 

“Balcia” darbinieku skaits pērn audzis par 35 %, un zinošu speciālistu piesaiste no dažādām nozarēm būs svarīga arī šogad.